به گزارش خبرنگار مهر، مجید تجملیان در جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای شهر یزد اظهار کرد: با راه‌اندازی کامل این منظومه خدمات، شهر یزد به جرگه محدود شهرهای کشور می پیوندد که از نسل دوم هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان که موسوم به CBI است به نسل سوم معروف به MBI مهاجرت می‌کند.

وی عنوان کرد: منظور از CBI ارائه خدمات و هویت سنجی شهروندان با استفاده از کارت شهروندی و منظور از MBI هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان مبتنی بر موبایل های هوشمند است.

تجملیان افزود: در منظومه خدمات یکپارچه یزدمن با یک سامانه مواجه نیستیم، بلکه تعدادی از سامانه‌های متنوع در منظومه وجود دارد که در ارتباط بوده و تبادل اطلاعات دارند تا خدمات مناسبی را به مردم إرائه دهند بر این اساس به یزدمن بجای سامانه، «منظومه خدمات یکپارچه» می‌گوییم و تقریباً هر خدمتی که مردم از شهرداری انتظار دارند اعم از خدمات حمل و نقل همگانی، استفاده از شهربازی‌ها، استفاده از سامانه توقف‌سنج حاشیه معابر (پارکومتر)، انواع مسابقات شهروندی و ده‌ها خدمت دیگر یا در حال حاضر در این منظومه وجود دارد یا به تدریج به آن اضافه خواهند شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای شهر یزد در مورد دلیل اجرای آزمایشی این منظومه گفت: اجرای هر سامانه فناوری اطلاعات که مجموعه ای پیچیده از نرم افزارها، سخت افزارها، بسترهای ارتباطی شبکه، فرآیندهای عملیاتی، آموزش نیروی انسانی و موارد متعدد دیگری را در بر می‌گیرد، نیازمند جزئیات و هماهنگی‌های زیادی است که الزاماً معلوم نیست در آغاز کار کاملاً بدون نقص باشد بر این اساس تصمیم بر آن شد که اجرای آزمایشی از هفته اول آذر ماه ۱۴۰۲ شروع شود تا خطاهای احتمالی بخش‌های مختلف آن شناسایی و رفع شود.

وی درباره اولین سامانه ای که در این مرحله به منظومه خدمات یکپارچه یزدمن ملحق می شود، افزود: یکی از مهمترین سامانه هایی که در این مرحله به منظومه ملحق می شود «سامانه اتومن» است که مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت اتوبوس‌ها، مسیرهای تردد اتوبوس‌ها و زمان رسیدن هر اتوبوس مطلع شده و برای رفت و آمد با حمل و نقل همگانی برنامه ریزی داشته باشند.

تجملیان ادامه داد: شهروندان می توانند با نصب نرم افزار یزدمن روی گوشی موبایل خود یا با مراجعه به نشانی اینترنتی یزدمن my.yazd.ir از خدمات این منظومه استفاده کنند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش های شورای شهر یزد عنوان کرد: شهروندان اگر هنگام استفاده از هرکدام از بخش‌های منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دچار مشکل یا ابهامی شدند یا پیشنهادهایی برای بهبود آن داشتند، با نظام پاسخگویی شهروندی موسوم به سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و گزینه دوم را انتخاب کنند.

source

توسط mohtavaclick.ir