تولید محتوا
در یک ماه آخر سال، سفره هفتسین و متعلقات آن بیشتر از همه عبارات مرتبط با عید نوروز، در دیوار جستجو شدهاند و کاربران استانهای هرمزگان، بوشهر و کرمان پروپاقرصترین مشتریها برای آگهیهای نوروزی بودهاند.
به نظر شما در دیوار کدام «سین» بیشتر از بقیه جستجو شده؟ کاربران دیوار برای عید بیشتر دنبال کفش بودهاند یا لباس؟ بیشتر دوست دارند به سفرهای داخلی بروند یا خارجی؟ تورهای مسافرتی کدام مقاصد خارجی برای نوروز بیشتر جستجو شده؟ بیشتر دنبال خرید آجیل هستند یا شیرینی؟ کدام جشنوارههای تخفیف سال نو برای کاربران دیوار جذابتر است؟ اصلا بازار نوروز کجای ایران پر رونقتر است؟
بازار نوروزی کجا پر رونقتر است؟
در میان کاربران دیوار در استانهای مختلف ایران، ساکنان استانهای خراسان رضوی نسبت به جمعیتشان بیش از سایر استانها در یک ماه آخر سال، آگهیهای نوروزی منتشر میکنند. پس از آنها، کاربران استانهای قم و خراسان جنوبی در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
مشتریان پروپاقرص این بازار اما بیشتر اهل جنوب کشورند. بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی متعلق به اهالی هرمزگان، بوشهر و کرمان است. کاربران دیوار در این استانها به طور میانگین ۲۳ بار اقدام به تماس با آگهیهای نوروزی استانشان کردهاند و همگی با هم بالای سکوی اول قرار دارند. پس از آنها به ترتیب تهرانیها (با ۲۲ اقدام به تماس) و اهالی استان فارس (با ۲۱ اقدام به تماس) در مکانهای بعدی هستند.
«عید» یا «نوروز»؟
معمولا وقتی از سال نو حرف میزنیم، در محاوره میگوییم «عید». «نوروز» رسمیتر است و انگار خیلی به زبان نمیآید. آمارهای دیوار هم همین را نشان میدهد. در میان جستجوهای کاربرانِ دیوار، برای جشن سال نو، کلمه «عید» بسیار بیشتر از کلمه «نوروز» و «سال نو» تکرار شده است.
۸۸ درصد این جستجوها در کنار کلمه «عید» بوده و فقط ۱۱ درصد در کنار کلمه «نوروز». سهم ترکیب «عید نوروز» هم فقط ۱ درصد بوده. طبعا وقتی در زبان روزمره، «عید» را راحتتر به زبان میآوریم، ترکیبات مرتبط با سال نو را هم بیشتر با همین «عید» میسازیم.
source