تولید محتوا
مازراتی نسخهی برقی خودرو گرنکبریو را با پسوند فولگوره معرفی کرد. «فولگوره» عبارتی است که مازراتی برای خودروهای تماماً الکتریکیاش از آن استفاده میکند.
قوای محرکهی گرنکبریو فولگوره کاملاً با گرنتوریسمو فولگوره یکسان است. پیشرانهی این خودرو از سه موتور مغناطیسی شار محوری (دو موتور در محور عقب و یکی در جلو) بهره میبرد که هر کدام دارای اینورتر کاربید سیلیکون هستند.
هر کدام از موتورها میتوانند تا ۳۰۰ کیلووات قدرت تولید کنند که به معنای حداکثر توان خروجی ۹۰۰ کیلووات (۱٬۲۰۷ اسب بخار) است. باتری خودرو نمیتواند این میزان انرژی را برای موتورها تأمین کند؛ بنابراین مازراتی میگوید نهایت توان خودرو به ۸۱۸ اسب بخار در حالت MaxBoost و ۷۵۱ اسب بخار در حالت استاندارد محدود میشود.
باتری خودرو یک بستهی لیتیوم یونی ۹۲٫۵ کیلوواتساعتی T-شکل است که در کف خودرو قرار دارد. این شکل قرارگیری، نسبتهای کلاسیک توزیع وزن گرنکبریو را حفظ میکند.
مازراتی میگوید که تنها ۸۳ کیلوواتساعت از باتری استفاده میشود؛ به این معنی که حداکثر ولتاژ شارژ (و شاید حداقل ولتاژ تخلیه) برای هر سلول محدود شده است تا عمر باتری افزایش یابد.
باتری خودرو میتواند با شارژر ۲۷۰ کیلوواتی تا ۸۰ درصد در زمان ۱۸ دقیقه شارژ شود. گرن کبریو فولگوره از یک تقویتکنندهی DC بهره میبرد که میتواند ولتاژ پایین را به ۸۰۰ ولت تقویت کند.
از دیگر مشخصات جالب توجه پیشرانه میتوان به پدل شیفترهای پشت فرمان برای تنظیم سطح بازیابی انرژی خودرو و سیستمی برای راهنمایی راننده بهمنظور انتخاب زمان مناسب برای بازیابی انرژی و به حداکثر رساندن دامنهی حرکتی خودرو اشاره کرد.
دامنهی حرکتی گرن کبریو فولگوره براساس معیارهای WLTP حدود ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از سیستم تعلیق دو جناغی در جلو و چنداتصالی (مولتی لینک) در عقب بهره میبرد.
حداکثر ۱۶ اسپیکر و گرمکنهای مخصوص گردن از آپشنهای جذاب این خودرو محسوب میشوند. مازراتی هنوز قیمت خودرو را اعلام نکرده است.
source