تولید محتوا
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار منبع آگاه میگوید که بایتدنس، مالک تیکتاک، ترجیح میدهد این شبکهی اجتماعی در ایالات متحده مسدود شود اما آن را به شرکت دیگری نفروشد.
بایتدنس تصمیم دارد ازطریق تمامی روشهای حقوقی، از مسدودشدن تیکتاک در آمریکا جلوگیری کند، اما اگر تلاشهایش به شکست منتهی شوند، تا ۹ ماه آینده تیکتاک از اپ استور و گوگل پلی آمریکا حذف خواهد شد.
با درنظر گرفتن تصویب قانونی جدید در آمریکا، اگر واقعا بایتدنس تمایلی به فروش تیکتاک نداشته باشد، باید مسدودشدن این پلتفرم را قطعی بدانیم.
منابع آگاه میگویند الگوریتمی که تیکتاک بر پایهی آن بنا شده، اهمیت بسیار زیادی برای بایتدنس دارد و همین موضوع باعث میشود فروش تیکتاک بدون الگوریتم «بسیار غیرمحتمل» باشد.
بایتدنس درصورت شکستخوردن تلاشهایش، مشکلی با مسدودشدن تیکتاک در آمریکا نخواهد داشت
تیکتاک بخش کوچکی از درآمد و کاربران فعال روزانهی بایتدنس را به خود اختصاص میدهد؛ در همین راستا بایتدنس درصورت شکستخوردن تلاشهایش، مشکلی با مسدودشدن تیکتاک در ایالات متحده نخواهد داشت و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تیکتاک را به شرکتی آمریکایی بفروشد.
منابع آگاه به رویترز گفتهاند که تعطیلشدن تیکتاک در آمریکا «آثار محدودی» بر کسبوکار بایتدنس خواهد گذاشت. بایتدنس به درخواست رویترز برای شفافسازی دربارهی این گزارش پاسخ نداده است.
مالک تیکتاک که یکی از بزرگترین شرکتهای چین محسوب میشود، ساعاتی پیش گفت که «هیچ برنامهای برای فروش تیکتاک ندارد.» بیانیهی بایتدنس در واکنش به گزارش سایت اینفورمیشن منتشر شد، جایی که ادعا شده بود بایتدنس به فروش تیکتاک بدون الگوریتم پیشنهاد محتوا فکر میکند.
مدیرعامل تیکتاک روز گذشته در واکنش به امضای لایحهی ممنوعیت این پلتفرم توسط رئیسجمهور آمریکا، گفت که تیکتاک هیچجایی نمیرود و با قدرت در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد. این شبکهی اجتماعی هماکنون ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد.
سال گذشته بازار ایالات متحده حدود ۲۵ درصد از کل درآمد تیکتاک را ثبت کرد. بایتدنس در سال ۲۰۲۳ موفق شد درآمدش را به تقریباً ۱۲۰ میلیارد دلار برساند.
ظاهراً تعداد کاربران فعال ماهانهی تیکتاک در آمریکا مجموعاً پنج درصد از کل کاربران فعال بایتدنس را در سراسر دنیا تشکیل میدهد.
به گفتهی منابع آگاه، تیکتاک از همان الگوریتم مورد استفاده در سایر اپلیکیشنهای اصلی بایتدنس ازجمله Douyin (نسخهی چینی تیکتاک) استفاده میکند. آنها میگویند بایتدنس تحت هیچ شرایطی حاضر نیست یکی از ارزشمندترین داراییهای خود یعنی الگوریتم پیشنهاد محتوا را به شرکت دیگری بفروشد. منابعی که با رویترز گفتوگو کردند، الگوریتم بایتدنس را «منبع مخفی» این شرکت نامیدند.
source