تولید محتوا
اپل تاکنون تبلیغات بسیار خلاقانهای را برای محصولاتش انجام داده، اما تبلیغ جدید آیپد پرو ۲۰۲۴ برای این شرکت حاشیهساز شده است.
تبلیغ جدید اپل یک دستگاه پرس صنعتی را نشان میدهد که مجموعهای از اشیاء هنری و خلاقانه ازجمله کتاب، قوطی رنگ، پیانو، تلویزیون قدیمی و آلات موسیقی را خرد میکند تا آیپد جدید متولد شود.
تیم کوک، مدیرعامل اپل، ویدئوی تبلیغاتی یادشده را در حساب کاربری خود در ایکس منتشر کرد و نوشت: «فقط تمام چیزهایی را تصور کنید که از آنها برای خلق کردن استفاده میکنید.»
بسیاری از مردم در شبکههای اجتماعی بهسرعت از تبلیغ جدید اپل انتقاد کردند و آن را «مخرب» خواندند. کاربران معتقدند این ویدئو درحال شکستن نمادهای خلاقیت انسانی و دستاوردهای فرهنگی برای جلب توجه سازندگان حرفهای است.
عدهای تبلیغ آیپد پرو را استعارهی کاملی از عصر تاریک خلاقیت میدانند؛ عصری که هنر و کل واقعیت فیزیکی ما را در دستگاهی بیروح، پستمدرن و غیرقابل تعامل خلاصه میکند. اپل تاکنون به انتقادات واکنشی نشان نداده است.
source