گوگل در ایمیلی که به کاربران یوتیوب پریمیوم ارسال کرده است، دلیل این افزایش قیمت را به ارائهی خدمات و ویژگیهای عالی در آینده نسبت میدهد؛ توجیهی که برای بالابردن هزینهی سرویس پریمیوم یوتیوب در آمریکا و چند کشور دیگر نیز به کار برده بود.
نارضایتی کاربران از افزایش شدید قیمت سرویس پریمیوم یوتیوب به همینجا ختم نمیشود، زیرا گوگل این سرویس را به آن دسته از کاربرانی که بهجای گوگل، با سرویس اپل اشتراک پریمیوم یوتیوب را خریداری میکنند، گرانتر میفروشد.
به گفتهی یکی از کاربران سوئدی در شبکهی اجتماعی ردیت، افزایش قیمت سرویس پریمیوم یوتیوب برای او ۶۰ درصد بیشتر از قبل شده؛ عددی که گویا شبیه به یک مالیات برای انتخاب سرویس پرداخت اپل بهجای استفاده از گوگل است.
این افزایش قیمت قابل توجه، حتی زمانی که کاربران اشتراک خود را از سرویس پرداخت اپل لغو کنند و دوباره از طریق گوگل اقدام به خرید اشتراک کنند، پایدار میماند و باز هم کاربران باید هزینهی بیشتری را در مقایسه با کاربرانی که از همان اول به سراغ خرید از طریق گوگل میروند، پرداخت کنند.
تصمیم گوگل برای افزایش افزایش قیمت سرویس پریمیوم یوتیوب باعث شده است که بسیاری از کاربران، اشتراک یوتیوب خود را لغو کنند و تصمیمی برای تمدید آن نداشته باشند؛ چراکه به گفتهی یکی از کاربران، این افزایش قیمت، یوتیوب را به گرانترین سرویس استریم تبدیل میکند که هزینهی بیشتری نسبت به سایر سرویسهای استریم مانند آمازون پرایم، نتفلیکس و HBO را به کاربران تحمیل خواهد کرد.
source