دیجیکالا در اطلاعیهای اعلام کرد: «در نهایت بهت و تأسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاههای پرداخت اینترنتی دیجیکالا بسته شده است.»
این اطلاعیه با اشاره به اینکه این اتفاق «بهصورت کارشناسی نشده و بر اساس اطلاعات اشتباه رخ داده» به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. بنابراین در پی این درخواست مجوز اینماد دیجیکالا تعلیق و به دنبال آن، با درخواست به شاپرک، درگاههای پرداخت اینترتنی بسته شده است.
دیجیکالا در بیانیه خود میگوید: «برخوردهای این چنینی با کسبوکارهای نوآور باعث آسیبدیدن تجارت الکترونیکی و خردهفروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.»
در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاههای حضوری در سطح شهر و فروشگاههای اینستاگرامی، تلگرامی و … به فروش میرسد، برخورد اینچنینی با فروشگاههای آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه میکنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامیدکردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.
– دیجیکالال
دیجیکالا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در این مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهای خود را به سراسر کشور عرضه میکنند، عنوان میکند: «چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسبوکارهای بومی محلی وارد میکند و معیشت آنها را به خطر میاندازد.»
رئیس مرکز تتا: اطلاعیه دیجیکالا خلاف واقع است
دقایقی پس از انتشار اطلاعیه دیجیکالا، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) این اطلاعیه را «غیردقیق» و «خلاف واقع» خواند و در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
از ۴ ماه قبل به صورت مداوم با هدف حمایت از کل پلتفرمها، جلسات با سکوهای دارای تخلف فروش کالای قاچاق (از جمله دیجیکالا) و ستاد مبارزه با قاچاق گذاشته شده و توافقات صورتجلسه شده که متاسفانه شرکت تعهدات را کامل اجرا نکرد.
– امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تتا
source