با برنامه ریزی و نظم در انجام برنامه های خود زمان دارید که با دقت در رابطه با محتوای خود تحقیق و مطالعه کنید تا یک تولید محتوای خوب و به خصوص داشته باشید. با تحقیق و مطالعه، مطمئن می شوید که نیاز ها و نکات مخاطبان را به درستی هدف قرار داده اید. یک رویکرد منظم به شما کمک می کند تا به طور کامل نیاز مخاطب را بشناسید و در طول زمان محتوا را به نیاز مخاطب نزدیک تر کنید. به همین دلیل است که محتوا برای اثربخشی نیاز به برنامه ریزی دارد. برای یک برنامه ریزی درست و منظم برای محتوای خود شما احتیاج به یک تقویم تولید محتوا دارید که در ادامه به آن می پردازیم.
تقویم تولید محتوا چیست؟
برنامه ریزی و سازمان دهی محتوای شما می تواند قدم بزرگی باشد. خوشبختانه راه هایی وجود دارد تا با یک برنامه درست مطمئن شوید که تیم شما از آنچه قرار است اتفاق بیفتد اطلاع دارند.
تقویم تولید محتوا، برنامه ای از تمام محتوایی است که می خواهید در صفحه بازاریابی خود نشر دهید. این تقویم چهارچوبی است برای برنامه ریزی موثر، سازماندهی و استراتژی بازاریابی محتوایتان.
در ابتدایی ترین حالت این تقویم یک ابزاری است که برای برنامه ریزی به شما کمک کند تا محتوای مورد نظر خود را در یک دوره مشخص شده برنامه ریزی کنید.
نقش تقویم تولید محتوا در افزایش مخاطب
با داشتن یک تقویم تولید محتوا می توانید اطمینان حاصل کنید که از جریان مطالب ساده و مرتبط عقب نمی مانید و کانال های رسانه های اجتماعی شما فعال و جذاب باقی می ماند. با این ثبات در تولید محتوا سیگنال های مثبتی به موتور های جستجو ارسال می شود که نشان دهنده آن است که سایت شما به روز و فعال است. همچنین به ارائه محتوای مفید و ارزشمند به مخاطبان و بازدیدکنندگان متعهد است. تلاش های مداوم برای نشر پست شما باعث می شود که رتبه شما در رتبه بندی موتور های جستجو بهبود یابد. علاوه بر این باعث افزایش مخاطبانی می شود که محتوای شما را پیش بینی می کنند و برای آن ارزش قائل هستند.
ویژگی های مشترک تقویم های تولید محتوا
تقویم تولید محتوا باید متناسب با نیاز کسب و کار شما سفارشی شود و شامل عناصر به خصوصی باشد که برای تولید محتوایتان مهم است. با این حال برخی از ویژگی های مشترک وجود دارد که لازمه هر تقویم برای به حداکثر رساندن وضوح و کارایی شما بشود که ما به برخی از آن ویژگی ها اشاره می کنیم:
- قطعات آینده
- به روز رسانی وضعیت
- فعالیت تبلیغاتی
- مشارکت ها
- به روز رسانی به محتوای موجود
تقویم تولید محتوا در سئو
یک تقویم محتوایی با ساختار مناسب بیشتر از یک ابزار سازمانی ساده است. به طور کلی باید آن را یک نقشه راه استراتژیک در نظر داشته باشید که به شما قدرت برنامه ریزی دقیق و با هدفی را برای ایجاد و ارائه محتوای مورد نیاز می دهد.
برای کار سئو می توان تقویم های تولید محتوا را یک پل میان استراتژی و اجرا در نظر گرفت. با این تقویم، زمان و ساختار مورد نیاز را برای تحقیق، بهینه سازی و ارائه مداوم محتوای فراگیر برای کاربران و موتور های جستجو، به خودتان اختصاص می دهید.
با اطمینان از اینکه هدف شما درست روی کلمات کلیدی، پیوند داخلی و حفظ ثبات پست متمرکز است، تقویم تولید محتوا تبدیل به یک سلاح مخفی برای رشد شما در رتبه بندی موتور های جستجو می شود.
تقویم بازاریابی محتوا یا تقویم تولید محتوا؟
تقویم بازاریابی محتوا یک ابزار است که برای مدیریت بهتر بازاریابی محتوا شما به کمک می آید. در حالی که تقویم دیجیتال مارکتینگ یا همان تقویم بازاریابی آنلاین، تمام برنامه ریزی های شما را برای سال انجام می دهد.
یک تقویم تولید محتوا فقط جنبه استراتژی بازاریابی شما را در بر دارد. به آن به عنوان یک برنامه برای زمان بندی ایجاد و نشر محتوایی که تیم شما تولید می کند نگاه کنید. برنامه بازاریابی محتوایی یک سند کامل است که فعالیت های روزانه بازاریابان باهوش محسوب می شود که این هم با تقویم سر مقاله تفاوت دارد. یعنی بیشتر یک مرور سطح بالا از موضوعاتی است که یک سازمان قصد پوشش آن را در دوره طولانی مدت دارد. بسیاری از تیم ها از یک سال قبل یک تقویم سر مقاله ایجاد می کنند یا حتی چندین سال از همان الگوی قبل استفاده می کنند.
جمع بندی
به جای ارسال لحظه آخری مقالات و به وجود آمدن هرج و مرج می توانید یک برنامه واضح و دقیق داشته باشید که از مدت ها قبل ایجاد شده است. همه این ها به لطف استفاده از تقویم است. در این مقاله ما به مزایای عمده یک تقویم تولید محتوا در بهینه سازی رتبه بندی موتور های جستجو، پیشروی بر اساس یک برنامه ریزی دقیق و نقش تقویم تولید محتوا در بهتر شدن روند سئو پرداختیم تا به شما نشان دهیم که چگونه یک تقویم تولید محتوا می تواند بازی محتوای شما را ارتقا دهد و شما را به سمت موفقیت هدایت کند.