الکترونیکی‌شدن خدمات دولت برای مردم ملموس نیست

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آمار‌ها حکایت از ۷۰ درصدی شدن خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی دارند، اما احساس مردم به الکترونیکی شدن خدمات، حدود ۱۰ درصد است که این واقعیت‌ها وجود دارد و باید نگاه ما این باشد که آمار را واقعی ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری آنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در همایش «تحول دیجیتال، افق آینده» با اشاره به اهمیت «تحول دیجیتال» گفت: آمار‌ها حکایت از ۷۰ درصدی شدن خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی دارند، اما احساس مردم به الکترونیکی شدن خدمات، حدود ۱۰ درصد است که این واقعیت‌ها وجود دارد و باید نگاه ما این باشد که آمار را واقعی ارائه دهیم.

علاء‌الدین رفیع‌زاده با بیان اینکه در دولت چهاردهم دیگر بهانه‌ای برای کارکردی که خروجی برای مردم نداشته باشد، نداریم و ناچار به برنامه‌ریزی هستیم، تصریح کرد: ما می‌دانیم که نیازمند ساختارسازی جدید در حوزه فناوری اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: یکی از خواهش‌ها ما این است که دستگاه‌های اجرایی برای اینکه پاسخگویی به مردم را ارتقا دهند، ساختار سازمانی خود را بررسی کنند و با استفاده از ابزار‌های فناورانه مسیر‌های تازه‌ای را برای ارتقا سازمان خود در پیش بگیرند. برای این کار نیاز به ایجاد سازمان جدید نیست و صرفا به اقدامات جدید دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با تاکید بر اینکه دولت هوشمند وظیفه تنها یک دستگاه نیست، اشاره کرد که در این میان وزارت ارتباطات وظیفه زیرساختی را برعهده دارد، سازمان اداری استخدامی نیز راهبر ۷ هزار خدمت در دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود و سازمان برنامه و بودجه نیز تکالیف دیگری دارد.

وی افزود: همه اینها باید در کنار یکدیگر دست به دست هم دهند تا اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد.

به گفته رفیع زاده، خوشبختانه این وفاق انجام شده و اکنون سندی آماده شده تا به عنوان سند هوشمندسازی خدمات دولت به شکل یکپارچه و جمع‌بندی شده توسط رئیس جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا مبنای عمل دستگاه‌ها قرار بگیرد.

source

توسط mohtavaclick.ir