اگر به تازگی شرکت خود را تاسیس کرده اید و به فکر طراحی سایت شرکتی به عنوان راهی ارتباطی برای تعامل با مشتریان و حفظ مشتریان خود هستید؛ یا اگر خودتان قصد طراحی سایتی با هدف جذب مخاطب و شناسایی برند خود به مخاطبان را دارید؛ باید با ویژگی های یک سایت خوب آشنایی کافی داشته باشید. اینکه با توجه به کسب و کارتان تا چه اندازه، مهم است که از محتوای جذاب بصری و اینفئوگرافیک در طراحی سایت بهره ببرید. اینکه چه کانال ارتباطی را برای تعامل با مخاطبان سایت خود برگزینید. اینکه طراحی شما مخاطب محور باشد و مناسب سازی ابعاد یا به عبارتی ریسپانسیو باشد، نکاتی است که در طراحی سایت شرکتی، اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید با مولفه های یک سایت شرکتی خوب آشنا شوید؛ در طول این مقاله همراه ما باشید.
سایت شرکتی چیست؟
افرادی که با عنوان صاحبان کسب و کار از آن ها یاد می شود برای رعایت اصول برندینگ و ارائه برند خود به دیگران، باید بستر مناسبی داشته باشند. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی این بستر در قالب اینترنت برای صاحبان کسب و کار و مشتریانشان فراهم شد، بستری آسان با قابلیت های فراوان که دردسر تبلیغات و بازاریابی به صورت دهان به دهان و از طریق افکار عمومی را کاهش داد. البته این بستر معایب و باگ هایی نیز دارد که نباید از آن غافل بود.
به طور کلی؛ سایت شرکتی بستری است که محتوای به خصوصی ارائه می دهد و بستری آنلاین است که به حضور کسب و کار و افراد در دنیای بیزینس اشاره مستقیم دارد. شرکت ها ردپای واضح خود را در سایت ها به جا گذاشته و خود را به همگان می شناسانند. طراحی سایت شرکتی، به عنوان بستری برای تعامل مشتریان و شرکت ها و سران سازمان ها امری ضروری و مهم و گامی اساسی در جهت توسعه کسب و کار است.
ویژگی های یک طراحی سایت شرکتی خوب و مناسب
شعار خود را برجسته سازید!
در برندسازی، بازاریابی و روش های تبلیغاتی موثر، شعار برند نقشی مهم و اساسی ایفا می کند. در طراحی سایت شعار خود را برجسته کرده تعهد اجتماعی و ارزش های خود را در قالب محتوای بصری یا متنی مناسب به مخاطبان و مشتریان خود نشان دهید و روی کلمات کلیدی تاکید کنید.
بستر مناسب برای تعامل و ارتباط با مشتریان خود ایجاد کنید!
یک طراحی سایت شرکتی مناسب، باید راه ارتباطی قوی و در دسترسی برای مشتریان خود فراهم سازد. همچنین دسترسی به وبسایت در سراسر جهان بدون محدودیت و در اندازه متناسب با صفحه نمایش برای همگان، امری ضروری است.
تولید محتوای جذاب و مناسب مهم ترین بخش طراحی سایت
محتوای بصری یا متنی متناسب با هدف خود تولید کنید؛ مخاطب را با خود همسو سازید از طراحی حرفه ای و تمیز و متناسب با موضوع بهره بگیرید. پالت رنگی و طیف رنگی را متناسب با موضوع سایت و گستره فعالیت شرکتتان در نظر بگیرید؛ مثلا اگر در زمینه محصولات بهداشتی و درمانی فعالیت می کنید بهتر است طیف رنگی خنثی را برای سایت خود در نظر بگیرید.
از افزونه های وردپرس غافل نشوید!
از ابزار های تولید محتوا و افزونه های ورد پرس، غافل نشوید!
برای تولید محتوای اصولی و بالاتر بردن رتبه سایت، در رتبه بندی سئو باید کار با ورد پرس را بلد باشید.
استفاده از ورد پرس و سایر ابزارها را یاد بگیرید و در دوره های آموزشی مربوطه ثبت نام کنید تا در روند طراحی سایت به شما یاری رساند.
چند نمونه از طراحی سایت های شرکتی مناسب
اگر برای طراحی سایت شرکتی، نیاز به نمونه دارید و می خواهید چند سایت مناسب در زمینه طراحی سایت را بشناسید؛ در ادامه همراه ما باشید.
طراحی سایت جانسون اند جانسون
تمام مولفه هایی که از آن ها نام بردیم به عنوان یک طراحی سایت شرکتی مناسب در طراحی سایت جانسون اند جانسون رعایت شده است. مواردی چون:
- مناسب سازی ابعاد،
- طراحی گرافیک متناسب و همسو با برند،
- تولید محتوای متنی با برجسته سازی شعار اجتماعی.
طراحی سایت متا
سایت متا، نمونه خوبی برای طراحی سایت شرکتی با رعایت اصول ذکر شده است.
سایت متا دارای ویژگی هایی همچون
- در دسترس بودن و حفط تعامل با مخاطبان
- پایگاه اطلاعاتی قوی و منسجم
- طراحی مدرن، منحصر به فرد و متناسب با اهداف است.
طراحی سایت UBS
این سایت به عنوان سایتی مناسب به عنوان یک طراحی سایت شرکتی می تواند به عنوان الگو و نمونه مورد استفاده و بررسی قرار گیرد.
سایت UBS با مولفه هایی چون:
- طراحی حرفه ای و تمیز،
- برند سازی با لوگو و فونت متناسب با اهداف سازمان،
- در دسترس عموم بودن
- طراحی ریسپانسیو و سازگار با موبایل شناخته می شود.
جمع بندی
طراحی سایت شرکتی، موضوعی مهم و اثر گذار در استراتژی بازاریابی محسوب می شود. در طراحی سایت شرکتی ، مولفه هایی چون: ریسپانسیو بودن، تخصصی و حرفه ای بودن، تاکید روی کلمات کلیدی و شعار سازمان و شرکت مورد نظر اهمیت فراوانی دارد که تمامی این موارد در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.