مدیر شبکه اینترنتی کتاب گفت: شبکه کتاب باید مثل یک دانشگاه عمل کند و به مخاطبان خود آگاهی بدهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مجید صحاف مدیر شبکه اینترنتی کتاب، با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موفق‌ترین برنامه شبکه کتاب گفت: برنامه موفق زیاد بوده و بیشترین آن هم همکاری ویژه اش با رسانه ملی و برنامه «کتاب شیرین« است. برنامه «کتاب ماه» هم جز برنامه های موفق بوده که با معاونت استان‌های صداوسیما تولید شده است.­

وی افزود: نگاه ما این بود که شبکه کتاب باید مثل یک دانشگاه عمل کند و به مخاطبان خود آگاهی بدهد. این دستوری بود که مقام معظم رهبری فرموده بودند که رسانه باید دانشگاه باشد. ما روی این موضوع کار کردیم که کتاب خودش صامت است و نیاز دارد که یک رسانه گویای کنارش باشد.­

صحاف گفت: بچه‌ها در سنین پایین نیازمند این هستند که بدانند چی بخوانند و چطور بخوانند. تعامل بسیاری خوبی در این یک سال گذشته با شبکه کودک داشتیم که توانستیم بیش از ۲۰۰ قسمت برنامه زنده تولید کنیم که دیشب آخرین قسمت این فصل بود.

وی درباره بینندگان این تولیدات مشترک در شبکه اینترنتی­ گفت: برنامه «کتاب شیرین»، ۲۰۰ میلیون بازدید آرشیوی در خود سایت شبکه کتاب داشت و در تلوبیون هم بازدید بالای داشته است. ­

مدیر شبکه کتاب گفت: ۲۷ عنوان کتاب در «کتاب شیرین» در سبد کتابی بچه‌ها قرار گرفت در این مدت، یا امانت گرفتند یا خریداری کردند و خواندند و می‌شود گفت که همه بچه‌ها با این ۲۷ عنوان کتاب کاملا آشنا هستند. ­­به طور کلی شبکه کتاب بازوی رسانه‌ای حوزه نشر بوده و هست. خانه کتاب ادبیات ایران کلی برنامه در طول سال دارد،  جایزه کتاب سال دارد، جایزه جلال دارد که در چند روز آینده اجرا می‌شود، جشنواره شعر دارد، ما همه این‌ برنامه ها را پوشش دادیم.

وی افزود: ۷۱۰ برنامه زنده در مدت دو سال گذشته داشتیم. برای حوزه نشر جذاب است که بتواند برنامه هایش را در یک بستر تلوبیونی اختصاصی بتواند پخش کند. ­

حدود ۵ هزار و ۶۰۰ ساعت تولید محتوا شده در این مدت، یک آرشیو بسیاری غنی الان در سایت شبکه کتاب موجود است. هزار و ۳۰۰ ناشر و مولف، مهمان شبکه کتاب بودند. ­

صحاف گفت: تمامی اهالی حوزه نشر می‌توانند در سایت ketab.tv ثبت نام و محتوای خودشان را بارگذاری کنند و در اختیار بقیه مخاطبان قرار دهند. هم فضای رقابتی است و هم گلچین اش در کنداکتور شبکه کتاب استفاده می شود.

وی گفت: ما توانستیم محصولاتی را تولید کنیم که در بستر‌های جهانی به زبان فارسی الان منتشر شده و همه می‌توانند استفاده کنند. یکی از موفقیت‌های شبکه کتاب این است که توانست به وابسته کتاب‌های ایرانی و فارسی، گفتمان خودش را به خارج از کشور صادر کند. برای آینده هم برنامه ریزی کردیم که بتوانیم به زبان عربی و انگلیسی تولید محتوا داشته باشیم.

او درباره تولید پویانمایی هم گفت: یک کتاب شاخصی است که کانون پرورش فکری کار کرده و در واقع مجموعه کتاب است و اسم یک جلد آن «گردآفرید» است که به شاهنامه می پردازد و کتاب برتر جشنواره کتاب کودک شد همین امسال و این تبدیل شد به یک پویانمایی و این شروعی برای این کار است که در ادامه حوزه نشر بتواند به واسطه پویانمایی، کتاب‌های خودش را تبلیغ و ترویج کند.

صحاف درباره دیگر تولیدات گفت: تولیدات زیاد است. «میز داستان» داشتیم که حوزه جریان شناسی حوزه کتاب بود. برنامه «جلد دوم» که به کتاب‌های شاخصی که در حوزه‌های مختلف موفق بوده است می پرداخت. برنامه «اقالیم شعر» که هنوز هم در حال پخش است، روز‌های یکشنبه که با کمک حوزه هنری پخش می‌شود. برنامه «حوالی کتاب»، برنامه خبری است که خیلی جذاب است و خبر‌های مهم حوزه کتاب در قالب این برنامه پخش می‌شود. برنامه‌های مناسبتی هم خیلی زیادند.

مدیر شبکه اینترنتی کتاب گفت: در فضای تعاملی ­با رسانه ملی یک برنامه در حال پخش است به نام «داستان شو». مردم دوست دارند با این برنامه تعامل داشته باشند و الان در بستر شبکه کتاب اتفاق می‌افتد.

صحاف درباره برنامه های بعدی شبکه کتاب گفت: اولین و مهم‌ترین کار شبکه کتاب، باید پوشش برنامه‌های حوزه کتابی در کشور باشد، فرقی نمی‌کند در تهران یا خارج از تهران. باید خارج از تهران بیشتر فعالیت کرد که ناشران و نویسندگان شهر‌های مختلف بیشتر دیده شوند. ترویج کتاب مفید و برنامه سازی و تعامل با رسانه ملی از دیگر برنامه های آتی شبکه کتاب است.­

­

­

source

توسط mohtavaclick.ir