پس از خودرو سوپر اسپرت آلپاین با موتور V6 و سیستم پیل سوختی هیدروژنی، رنو خودرویی عجیب‌تر معرفی کرده است. Filante Record 2025 خودرویی مفهومی با تمرکز ویژه روی راندمان به‌شمار می‌آید. این خودرو برقی تک‌نفره با طراحی رادیکال شبیه بت‌موبیل و باتری‌پک ۸۷ کیلووات‌ساعتی، می‌خواهد رکوردهای مصرف انرژی و دامنه‌ی حرکتی را جابه‌جا کند.

طراحی Filante Record به سه خودرو قدیمی رنو ادای احترام می‌کند که برای شکستن رکوردهای سرعت ساخته شده‌ بودند. برای مثال، چراغ‌های جلوی گرد از 40 CV des Records از اواسط دهه‌ی ۱۹۲۰ الگوبرداری شده‌اند. چرخ‌های بیرون از بدنه، اشاره‌ای به Nervasport des Records سال ۱۹۳۴ دارند و قوس‌های گلگیرها از Etoile Filante توربین گازی سال ۱۹۵۶ الهام گرفته شده‌اند.

خودرو جدید رنو بسیار بزرگ است؛ اما با وجود طول ۵٫۱۲ متر، تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. وزن باتری‌پک خودرو به ۶۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

با وجود طول زیاد، Filante Record 2025 تنها ۱٫۷۱ متر عرض و ۱٫۱۹ متر ارتفاع دارد. تمام سطوح بدنه‌ی ساده‌ی آن به‌گونه‌ای طراحی شده که راندمان آیرودینامیکی را به حداکثر برساند و برد را افزایش دهد. رنو این خودرو را تا اواخر نیمه‌ی اول سال جاری میلادی آزمایش نخواهد کرد؛ اما انتظار می‌رود دستاوردهای بزرگی نسبت‌به کراس‌اور برقی جمع‌وجور Scenic E-Tech مجهز به باتری ۸۷ کیلووات‌ساعتی با اندازه‌ی مشابه داشته باشد.

رنو شاسی خودرو را از ترکیب منحصربه‌فردی از آلیاژهای آلومینیوم، کربن و فولاد ساخته است. افزون‌براین مهندسان از یک آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا که برای چاپ سه‌بعدی در نظر گرفته شده بود، استفاده کردند. ترکیب این مواد با هوش مصنوعی و نرم‌افزار شبیه‌سازی به رنو اجازه داد تا مناطقی را که می‌توانند وزن اضافی را حذف کنند، شناسایی کند.

مقاله‌های مرتبط

برای کاهش بیشتر وزن، سلول‌ها بدون ماژول‌های میانی در بسته‌‌ی باتری ادغام شده‌اند. Filante Record 2025 از باتری مشابه Scenic E-Tech استفاده نمی‌کند، زیرا یک بسته‌ی مخصوص (با پوشش کربنی) برای قرارگرفتن در بدنه‌ی باریکش ضروری بود. به‌گفته‌ی رنو، لاستیک‌ها ۲۰ درصد روی برد خودرو برقی تأثیر دارند. بنابراین، Filante Record از لاستیک‌های ۱۹ اینچی سفارشی میشلن برای کاهش اتلاف انرژی و صاف‌تر کردن سطح تماس استفاده می‌کند.

source

توسط mohtavaclick.ir