مایکروسافت به استراتژی تهاجمی خود برای تبلیغ گسترده‌ی اج و به‌چالش کشیدن سلطه‌ی کروم ادامه می‌دهد؛ در تازه‌ترین تلاش‌ خود، شرکت ردموندی‌ هنگامی که کاربران Google Web Store را در بینگ جست‌وجو می‌کنند، با تبلیغ پاپ‌آپ از آن‌ها می‌خواهد که از اج استفاده کنند.

به‌گزارش ویندوز سنترال، کاربرانی که در بینگ به دنبال Google Web Store می‌گردند، با یک تبلیغ پاپ‌آپ مواجه می‌شوند که می‌گوید: «از افزونه‌های مورد علاقه‌تان بدون نیاز به تغییر مرورگر لذت ببرید. ادامه دهید تا عملکردی در سطح جهانی با حریم‌خصوصی بیشتر، بهره‌وری بالاتر و ارزش افزوده‌ی بیشتر تجربه کنید. همین حالا امتحان کنید.» این تبلیغ سعی می‌کند با تأکید بر قابلیت‌های اِج، کاربران را از مهاجرت به کروم منصرف کند.

این نخستین‌بار نیست که مایکروسافت برای افزایش کاربران اج سعی می‌کند آن‌ها را منحرف کند یا فریب دهد. در سال ۲۰۲۴، این شرکت از Bing Wallpaper استفاده کرد تا کاربران ویندوز ۱۱ را تشویق کند بینگ را به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود انتخاب و به‌طور خودکار یک افزونه‌ی بینگ را روی کروم نصب کنند.

همچنین، مایکروسافت اخیراً به‌دلیل تقلید از طراحی صفحه‌ی اصلی گوگل، از جمله دودل معروف آن، برای تبلیغ بینگ مورد انتقاد قرار گرفت. پریسا تبریز، مدیر بخش کروم در گوگل، این اقدام را «سطح جدیدی از نزول» برای مایکروسافت خواند.

مقاله‌های مرتبط:

موزیلا نیز مایکروسافت را به‌دلیل استفاده از «تاکتیک‌های فریبنده» برای ترجیح دادن اِج به سایر مرورگرها در ویندوز مورد انتقاد قرار داده است. با وجود این تلاش‌ها، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعتراف کرده که گوگل همچنان درآمد بیشتری از ویندوز نسبت‌به خود مایکروسافت کسب می‌کند.

تبلیغات پاپ‌آپ درحال‌حاضر برای کاربرانی که در بینگ به‌دنبال Google Web Store می‌گردند نمایش داده می‌شود؛ اما هنگام جست‌وجوی Microsoft Edge Add-ons در گوگل، چنین پیام‌هایی دیده نمی‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir