بازار تبلت چین سال ۲۰۲۴ را با ۲۹٫۸۵ میلیون دستگاه به پایان رساند که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، رشد ۴٫۳ درصدی را تجربه کرده است. سهم هواوی در این بازار مانند سال قبل بیشترین مقدار بود و این برند را در جایگاه اول سهم بازار تبلت چین قرار داد.
براساس گزارش IDC، هواوی با تثبیت سهم بازار خود در دو بخش سالانه و سهماهه چهارم سال ۲۰۲۴، جایگاه اول بازار تبلت چین را ازآنِ خود کرد. عرضه مدلهای استراتژیک تبلت هواوی مانند تبلت میت پد پرو ۱۱٫۵ اینچ ۲۰۲۴ با قیمت رقابتی ۲۰۵ دلار و تبلت میت پد پرو ۱۳٫۲ اینچ جدید که قرار است امسال روانه بازارهای جهانی شود، این برند را با وجود محدودیتهایی که در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با آنها مواجه شده بود، همچنان در صدر بازار نگه داشت.
اپل با وجود عرضه دو مدل جدید آیپد مینی ۲۰۲۴ و آی پد ایر ۲۰۲۴، بهدلیل قیمت گران این مدلها با کاهش فروش خود در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۴ در بازار چین روبهرو شد و با جاماندن از هواوی، به جایگاه دوم بسنده کرد.
شیائومی سال ۲۰۲۴ را با عرضه دو تبلت قدرتمند شیائومی پد ۷ و شیائومی پد ۷ پرو به پایان رساند. این محصولات نهتنها رشد ۴۱ درصدی را در سهم بازار برای این برند چینی به ارمغان آوردند؛ بلکه آن را پساز اپل در جایگاه سوم بازار تبلت چین قرار دادند.
در نهایت، جایگاه چهارم بازار تبلت چین در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۴ بهطور مشترک به لنوو و آنر رسید. نوآوری در تولید انواع تبلت لنوو و تخفیفهای چشمگیر بهویژه روی محصولات پرچمدار جمعوجور و تقویتشده با هوش مصنوعی، آن را به این جایگاه رساند. در مقابل، آنر برای بهدستآوردن این سهم بازار، بیشتر روی عرضه انوع مدلهای جدید تبلت آنر با قیمتهای مختلف متمرکز بود.
مقالههای مرتبط
براساس پیشبینی IDC، اگر نوآوری برندها درکنار استفاده گسترده از یارانههای دولت چین ادامه پیدا کند، این روند رشد بازار تبلت در سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا میکند. تغییر استراتژی برندهای برتر فعلی در کنار تشدید رقابت میان برندهای داخلی و نوسانهای بازار، ازجمله عواملی هستند که میتوانند رتبهبندی فعلی برندهای برتر بازار چین را در سال ۲۰۲۵ تغییر دهند.
source