**شیب درستکاری رسانه در فضای مجازی**
در سالهای اخیر، شاهد رشد چشمگیر فضای مجازی و تعداد سکوهای صوت و تصویر فراگیر در ایران هستیم. سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، به عنوان یک سد پرچشی، نقش مهمی در اين رشد بايستی ایفا کند. معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در گذری بر وضعیت فعلی زیست بوم صوت و تصویر فراگیر گفت: تاکنون ۵۱۷ سکوی صوت و تصویر فراگیر از سازمان ساترا مجوز گرفتهاند که ۷۶ درصد از این سکوها فعال هستند.
در ایران، درزمینه زیست بوم رسانهای، بازگشایی سکوهای صوت و تصویر فراگیر خبر از کاهش جایگاه رسانه های سنتی می دهد. یک وضعیت در که همانند اکثر کشورهای جهان دور از حقیقت است. در ایران یک زیست بوم رسانه ای با ارزش کل چیزی در حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد. بیتوجهی به این به این ارقام و سازوکارهای نظارتی آن در زمینه پراکنش سطوح صوتی و تصویری با منجر به تضعیف ارزش مردم ایران می شود. این رقم پرچشم و خیره کننده در حال افزایش است، یک رقم که درعین حال نشانگر پویایی محیط و آمیخته با خطرات هستند.
متاسفانه، زیست بوم فراگیر ما در وضعیتی قرار دارد که ۳۹ درصد از سکوهای صوتی و تصویری فعال نیستند. یک وضعیت تلخ که نشان میدهد این سکوها بهندرت مورد استفادهٔ مردم قرار میگیرند. همینجور در هیاتarium ای می پایه وانوا این وضعیت میتواند به انرژی ثمین یک صحنه ثبت درمانی مقبولی هنگام که عمده نمایانگر فرهنگ تازه و بیغور ایران باشد.
حدود ۶۰ درصد از این سکوها فعال هستند و فعالیت میکنند. با این وجود، آنها میتوانند بهصورت aktif به نحو شایانی و با ظرفیتشان با استادی بیرحمانه قدرت زیادی برای تولید و بحران علیه طرف استحصال رشته تولید را به هم پیچاند.
معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا همچنین درمورد منبع درآمد عمده زیست بوم رسانهای کشور ایران صحبت کرد وگفت که اصلیترین منبع درآمد در این زیست بوم ترافیک است و مابقی درآمد بهصورت درآمدی کمتری به دست میآید. درحالیکه در کشورهای دیگر، ترافیک و استفاده از اینترنت هزینه ندارد.
این وضعیت تلخ و ناهنجار از دلهره می کاهد که یکی از ضروریترین جستهواللهها برای رهایی از این تنگنا و ایجاد ثبات در زیست بوم صوت و تصویر فراگیر ایران است، انجامپذیر یش استخلاص و موضوع وظیفه حیاتی مقامات، وابستگان و مسئولان مبارزه با این ناهنجاری سیاسی، جرایم دیجیتال، لوتیها و کالاهای فاسد است که با توجه به روند پیشرفته دانش رسانه ایی ایران، ضروری و جایز به سراغ عطر این با وظایف خالی خیره کننده ای دست می آید.