اندیشیدن به روندهای پیش رونده در صنعت خودرو بدون اشاره به نام برند مرسدس بنز
مدلهای الکتریکی سری EQ، سرّی نیست که چرا طرفداران این برند از طراحی آنها مخالفند. حقیقت این است که بسیاری از مشتریان انتظار طراحی متعارف از یک خودرو لوکس مانند مرسدس را دارند. اما بهجای اینکه از این چالش逃یده شود، مرسدس تصمیم دارد در آینده، خودروهای برقی خود را شبیه مدلهای بنزینی طراحی کند. با این تصمیم، این شرکت میخواهد از مشکل بچرخد.
اما آیا در حال حاضر آماده روی کار بردن با چالشهای طراحی موتورهای الکتریکی هستیم؟ بسیاری از مشتریان منتقد طراحی روزنامه-reportEQS بهاعتقاد دارند که این خودرو، یک رویکرد آیندهنگرانه دارد. اما حقیقت آنجاست که طراحی شدنی نیست که هم به فهم مشتریان مناسب باشد و هم به نظر مشکلناپذیر جلوه کند.
یکی از دلایل عدم موفقیت این خودرو، عدم درک مشتریان از آن است. برای مثال، بسیاری از مردم هنوز خودروهای الکتریکی را به عنوان یک محصول الکتریکی میبینند. در حالی که هنوز حتی خودروهای بنزینی هم نمیتوانند یک ساعت مکانیکی باشند و تصور کنند، اندکی در این مورد هم درست نیست.
انکار وجود چالش
تا کنون، هرچند که پر زرق و برق باشد، گنجشک مرسدس بنز را در برابر بام و، سرچشمه اصلی همه این問題ها نمیتوان آورد. در حقیقت، عمده دلایل عدم موفقیت مرسدس، میتواند بیشتر مربوط به عواقب پس از پذیرش تسخیر خودروهای الکتریکی باشد. هرچند که خودروهای الکتریکی در سال 2024، فروش 368.523 دستگاه را به خود اختصاص دادهاند، شرکت های آلمانی مثل مرسدس 22.1 درصد کاهش در فروش الکتریکی را تجربه کردند. به اصطلاح در سال2024، عمر دنیا نصیب آنها نشد.
یک مورد در این میان مسلم است. طبق گزارشهای اخیر، کمپانی بامو موفق شد با این اوصاف، به کمیسیون اروپا معاهده سفر تخصیص دهد. حال متاسفانه دیگر کمپانی های سرشاخه ای کشورهای امروزی با این اوصاف دیگر نیستند.
یک نکته حائز اهمیت دیگر آن است که حالا کمپانی مرسدس بنز دیگر برادران باشد و در پی اصلاح الگوی فروش ، در سال 2027، 17 مدل الکتریکی جدیدی را به مجموعه قطار خود اضافه کند. مشغول نبود حالم را از روندهای پیش رونده در صنعت خودرو به جایی رساند که معتقد شدم برای رسیدن به این مقصد، بهتر است به بنیاد های مسایل رونده در این زمینه چشمدوزی کنیم.