رونمایی از ضرورت اتصال حساب مایکروسافت برای تجربه بازی Forza Horizon 5 روی PS5

با انتشار بازی Forza Horizon 5 روی کنسول PlayStation 5، این بازی به آخرین عنوان انحصاری ایکس باکس تبدیل می‌شود که به پلتفرم سونی پیوسته است. بر اساس اطلاعات موجود در بخش سوالات متداول (FAQ) وبسایت رسمی بازی، نسخه PS5 این عنوان نیاز به اتصال اکانت مایکروسافت به اکانت PlayStation Network (PSN) دارد.

سایت The Verge خاطرنشان کرده است که بازیکنان هنگام اولین اجرای بازی با پیامی مواجه می‌شوند که از آنها می‌خواهد این دو اکانت را به هم مرتبط کنند. اگر در آینده اتصال بین اکانت‌ها را قطع کنید، تنها امکان اتصال مجدد به همان اکانت مایکروسافت اولیه وجود خواهد داشت. این الزام به ویژه با توجه به عدم وجود قابلیت ذخیره‌سازی کراس‌پلتفرم (بین پلتفرم‌ها) دردسرساز است، یعنی پیشرفت شما در نسخه PS5 روی نسخه‌های ایکس باکس یا استیم منعکس نمی‌شود.

همچنین برای دسترسی به بخش چندنفره بازی، اشتراک PlayStation Plus ضروری است. طبق اعلام وبسایت، نسخه فیزیکی (دیسکی) برای بازی برنامه‌ریزی نشده است. این رویکرد یادآور الزامات مشابه در بازی‌هایی مانند Sea of Thieves است که پیشتر به PS5 منتقل شد و نیازمند اتصال اکانت مایکروسافت بود.

جالب اینکه خود سونی در گذشته به دلیل الزامات مشابه برای اتصال اکانت PSN در نسخه‌های PC بازی‌هایی مانند Helldivers 2 و اخیراً God of War Ragnarök و Horizon Zero Dawn Remastered با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد و نهایتاً این نیاز را حذف کرد. این تناقض در سیاست‌های شرکت‌ها نشان می‌دهد که چگونه الزامات اکانتی می‌تواند برای گیمرها چالش برانگیز باشد، به ویژه زمانی که محدودیت‌هایی مانند عدم همگام‌سازی پیشرفت بازی بین پلتفرم‌ها وجود دارد.

سوال این است که چرا شرکت‌ها هنوز هم به سیاست‌های محدودکننده پایبند هستند؟ آیا به•

َفاً درصدی از گیمرها که بازی را روی PS5 Experience تجربه می‌کنند، فاقد اکانت مایکروسافت هستند؟ آیا این الزام‌ها مانع از تجربه کامل بازی نمی‌شوند؟ از طرفی، آیا چنین سیاست‌های محدودکننده سبب می‌شود که بازیکنان به تجربه بازی روی کنسول‌های دیگر مثل ایکس باکس پیگرس یا PC بدهد؟ به نظر می‌رسد که حقیقتاً تجربه را اشتباه انداخته‌است و نگرش پیش پیش خر پر مضلع داشته‌است.

@RestController @Service public class GameService { @Autowired private GameRepository gameRepository; public GameDto saveGame(GameDto gameDto) { GameEntity gameEntity = gameDto.toEntity(); GameEntity savedGame = gameRepository.save(gameEntity); return savedGame.toDto(); }}

توسط mohtavaclick.ir