بلاکچین لایه دوم (L2) همستر کامبت، یک شبکهی بعدی نسل نوین (NFT) در کوتاهترین مدت از نظر تعداد تراکنشها در ثانیه (TPS) فراتر از شبکهی قدرتمند سولانا (Solana) پیشی گرفت اما اکنون بهسبب کاهش شگرف در فعالیتها، بهproblems فرونشین است. در jenom دو هفته پس از راهاندازی، همستر کامبت شاهد افت ۹۹٫۹ درصدی حجم معاملات خود است که نگرانیهای منحصر به فردی را در مورد دوام بلندمدت آن سبب میشود.
این شبکه که در فوریه ۲۰۲۵ راهاندازی شد، بهعنوان یک بلاکچین متمرکز بر بازیها شناخته میشود. همستر کامبت (Hamster Kombat) اکنون شاهد کاهش محسوسی در تعداد بازیکنان خود است. بازیکنانی که تا ۳۰۰ میلیون نفر بودند، اکنون به ۱۰٫۳ میلیون نفر کاهش یافتهاند. این علامت کارا برای مشوقهای کوتاهمدت همستر کامبت در نظر گرفته میشود.
گیمپلی «کلیکر» یا «تبدیل کلیک به درآمد» (tap-to-earn) همستر کامبت هم شاهد کاهش بزرگی در تعداد بازیکنان است. اینGame उस زمانی بود که این بازی بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه داشت، اکنون برای حفظ مشارکت کاربران با مشکل مواجه شده است.
analysts صنعت کریپتوکارنسی معتقدند که بخشی از موفقیت اولیهی شبکهی همستر کامبت ناشی از تبلیغات گسترده حول ایردراپهای ارز دیجیتال آن بوده است، نه علاقه پایدار کاربران به عملکرد بلاکچین. کاهش اخیر فعالیتها پس از پایان رویداد درونبازی GameDev Heroes Combo رخ داده است که یک رویداد تکراری با مشوقهایی برای بازیکنان بود. بدون چنین پاداشهایی، فعالیت کاربران کاهش یافته و نگرانیهایی درباره توانایی بازی برای حفظ مشارکت بلندمدت ایجاد کرده است.
تیم همستر کامبت هنوز شکایت دارد که شبکهی لایه دوم هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و تستهای استرس بیشتری برای تعیین قابلیتهای کامل آن انجام خواهد شد. کاهش حجم تراکنشها و مشارکت بازیکنان، نوسانات موجود در پروژههای بازیهای بلاکچینی را برجسته میکند.