تاکسیهای اینترنتی در ایران، سرویس سفر اشتراکی را رواج دادهاند. این خدمت چند ماهی از معرفی دوبارۀ آن با سازوکاری جدید میگذرد. تپسی در سال ۱۳۹۷ سرویس لاین را به صورت آزمایشی اجرا کرد، اما بعد از کش و قوسهای مختلف با شیوع کرونا متوقف شد. سال ۱۴۰۱ این سرویس با همین نام برای مدتی در دسترس قرار گرفت، اما امسال با تغییر نام به «باهمسفر» در اختیار کاربران این شرکت قرار گرفت.
سفر اشتراکی مزایای متعددی دارد. مزایای این خدمت از جمله درآمد ۱۵ درصدی بیشتر برای سفیران، کرایۀ ۳۵ درصد ارزانتر برای مسافران و کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک است. اما با وجود این مزایا، سفر اشتراکی ممکن است تجربهای دردناک داشته باشد. برخی از مسافران با مشکل سفر در مسیر طولانی روبهرو بودهاند. چند نمونه از تجربیاتی که کاربران از سفر با این سرویس داشتهاند و در حسابهای کاربری اجتماعی خود منتشر کردهاند، نشان میدهد که این مشکل روزافزون است.
نقاط مقابل کاربران مختلف هستند. یکی از کاربران به اعتقاد این سرویس صرفۀ اقتصادی دارد و همسفری که او را همراهی کرده، مزاحمتی برای وی در طول سفر نداشته است. او همچنین کمک به ترافیک را مزیت دیگر تجربۀ سرویس با همسفر دانسته است. اما برخی از کاربران این سرویس را آزمایش نکردهاند. توضیحات شرکت نشان میدهد که این سفریهای با همسفر را برای جلوگیری از ترافیک میتوانند انتخاب کنند. برخی کاربران ممکن است خود را در این موقعیت قرار دهند و ممکن است قصد انتخاب این گزینه را نداشته باشند.