وزیر آموزش و پرورش از تشکیل ۱۷۵۰ تیم مردمی برای نهضت مدرسهسازی در سراسر کشور خبر داد. این تیمها در مناطق مختلف کشور، از جمله کلات و جیرفت، برای ساخت و بهسازی مدارس فعال هستند. همچنین، کمکهای خیران مدرسهساز از ۱۳ همت به ۱۶ همت افزایش یافته است که نشاندهنده پاسخ به ندای رئیسجمهور برای نهضت مدرسهسازی است.
درها از تشکیل ۱۷۵۰ تیم مردمی برای نهضت مدرسهسازی در سراسر کشور خبر داد
وزیر آموزش و پرورش افزود که ۱۸ هزار معلم به چرخه آموزش و پرورش بازگشتند و مشکلات معترضان نیز برطرف شد. او همچنین از پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان و مشکلات موجود در این زمینه خبر داد و گفت که با همکاریهای گسترده و رایزنیهای انجام شده، مشکلات در این زمینه نیز رفع شد.
کاظمی همچنین به اقدامات برای ارتقای کیفیت آموزشی اشاره کرد و افزود که برای اولین بار، سند هوش مصنوعی تدوین و جانمایی آن در برنامه درسی انجام شده است. از تابستان سال آینده، همه معلمان از این مهارت بهرهمند خواهند شد. همچنین با توانمندسازی مدیران مدارس، ارتقای کیفیت آموزش در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین به طرحهای دیگر دولت برای توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت که برای ارزیابی عدالت آموزشی، در ۷۵۰ منطقه آموزشی، ۲۰ شاخص تعیین شده و این اطلاعات تبدیل به کتاب مرجعی خواهد شد که به شفافسازی و توسعه عدالت آموزشی کمک خواهد کرد.
وی همچنین به مشکلات جاری در آموزش و پرورش اشاره کرد و خواستار همکاری دولت برای رفع این مشکلات شد. کاظمی گفت که کمبود نیروی انسانی، مشکلات در پرداخت حقوق مدیران مدارس و مسائل مالی صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله چالشهای جدی آموزش و پرورش هستند که بهویژه با اجرای طرحهای جدید، نیازمند رفع فوری هستند.
بر اساس این خبر، تشکیل ۱۷۵۰ تیم مردمی برای نهضت مدرسهسازی در سراسر کشور و افزایش کمکهای خیران مدرسهساز نشاندهنده پاسخ به ندای رئیسجمهور برای نهضت مدرسهسازی است. همچنین، تلاشهای وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی و رفع مشکلات جاری در آموزش و پرورش قابل توجه است.
به سوالی که میتوان مطرح کرد این است که آیا تشکیل ۱۷۵۰ تیم مردمی برای نهضت مدرسهسازی در سراسر کشور بهآنچه که نیاز است در جهت بهبود کیفیت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی کمک میکند یا خیر؟