فیسبوک در تلاش است تا پشتیبانی خود از تولیدکنندگان محتوای باکیفیت را افزایش دهد و با فعال‌سازی امکان کسب درآمد از طریق نمایش استوری‌های عمومی، گام بزرگ‌تر و مهم‌تری در جهت این هدف برداشته است. این قابلیت جدید به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا از محتوایی که به‌طور معمول تولید می‌کنند و به‌اشتراک می‌گذارند، درآمد کسب کنند. به‌عنوان مثال، اگر یک تولیدکننده محتوا، ویدئوی آموزشی راجع به آشپزی یا یک ریلز جذاب بسازد، می‌تواند با انتشار بخش کوتاهی از آن در استوری خود، به‌ازای بازدیدهایش درآمد کسب کند.

این اقدام فیسبوک، در حالی که شرکت متا، مالک فیسبوک، در تلاش است تا با ارائه‌ی مشوق‌های مالی، نظیر پاداش‌های نقدی و قراردادهای محتوایی، تولیدکنندگان محتوای محبوب پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک را به سمت فیسبوک و اینستاگرام جذب کند. این البته در یک لبه تشدید رقابت برای_Attracting محتوای باکیفیت به پلتفرم‌ها است.

در حال حاضر، تولیدکنندگان عضو برنامه‌ی کسب درآمد فیسبوک که قابلیت کسب درآمد خود را فعال کرده‌اند، برای بهره‌مندی از امکان کسب درآمد از استوری‌ها نیازی به انجام اقدام خاصی ندارند. با این حال، تولیدکنندگان محتوایی که هنوز به این برنامه دعوت نشده‌اند، می‌توانند از طریق وبسایت فیسبوک، برای دریافت دعوت‌نامه اعلام آمادگی کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که تولیدکنندگان محتوا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲ میلیارد دلار از طریق فیسبوک درآمد کسب کرده‌اند و پرداخت‌ها برای ریلز و سایر ویدئوهای کوتاه با رشدی ۸۰ درصدی روبه‌رو بوده است. از زمان معرفی فرصت‌های کسب درآمد در سال ۲۰۱۷، فیسبوک بیش‌از ۴ میلیون تولیدکننده را مورد حمایت مالی قرار داده است و افزودن قابلیت کسب درآمد از استوری‌ها، گام دیگری در راستای تقویت اکوسیستم تولید محتوا در این شبکه اجتماعی به‌شمار می‌رود.

حالا برای تولیدکنندگان محتوا به‌ویژه افرادی که به کشف فرصت‌های جدید و پیشرفت در زمینه تولید محتوای باکیفیت روی‌موشن‌اند، فعال‌سازی این امکان، روندها و تبدیل‌های مهمی را بهPRECIPITATE ACCELERATE تحویل داده است.

توسط mohtavaclick.ir