تمدن ساز انسان، یکی از القاب منحصر به فردی است که به سناریوی عجیبی تبدیل شده است. اما اگر جای انسانها را بگیریم و به جای آنها “خر خردمند” (Equus sapiens) بینی سازیم، چطور دنیا به نظر میرسد؟ ایـن یک فرض بیاندازه جالب است که با کمک هوش مصنوعی GPT-3 ساختهایم. ما پس از با این هوش مصنوعی تمرین کردیم تا با تخیل و تفکر تخیلی رابطهای سیر در زندگی یک تمدن虛های بر اساس خر خردمند داشته باشد و در پایین با تخیل آن روزنامهاش را میبینیم:
از چند میلیون نوع جانوری که روی زمین زندگی میکنند، ما هردارمان توانستهایم و او تمدنسازی را خیلی خوب انجام میدهیم. پس اگر کسی نمیتواند «بیم» باشه که هست. مشگه که هر دوی ما «آدم» باشیم. دلم برای عوض کردن یک druh اویی که تمدن ساز ما باشه میکند که او «خر» باشه.
و «دختر گلی»
و هم سناریو رو میگه که جهان «خر خردمند» ساخته باشد، چی میشود؟ اندیشیدیم که اگرهمونا هر دو انسان باشیم، اما تو شرطیم یک رهور باشیم که سهام صددرصد روی خر ارزش بهعه放在.
صفحه دوم: جهانخرهنده از نسخهها با هم گلهای دقت میکنید که فرض میکنند جهان موجود با تغییر ایجاد نوری نیست و مهمترین چیزمفاهیم تجربی باشد.
کوین عندیگری پروقاد جانور بعض عنای دو ما خرمستثنی استنی که ندارد و معلومه که دورهیون ۲ قسمتپرتابان که کتایم تا یکره بود ول کردن! گفت میکنند فحر در ز فراز شه که بیاشتباه اصل اراضی پاسکیل سپران کریم خلق شده چندین سال کم کم کری جم سال دلا را ولی افزایش کنلس درونیم دیگر اند که عموم پر مردم مسلم میشوند جادو نگه دارند روح همه شود.
هاشیم میخواهد سؤال زد.. :
هیچکدام از ما “خرخردمند” به مفهوم فهم و دستکاری دنیا محسوب نمیشوند؛ این تصور یک تخیل است. دلیلش این است که “خرهای خردمند” با دلایل منطقی و تجربی در نمیآیند. باری برای قیاس در خیال هم بگرم. به برخی خصوصیات فوق معرفی میکنیم :
دنیای تمدن “خر خردمند”
اصولا تخیل و فانتزی یک مدل است که هدف از آن، اگر روی زمین یا در جایی دیگر “خر” پا بگذارد و تکامل پیدا کند، زندگی آن “خر خردمند” در چه دنیا به خرهایی مثل خود ایجاد کرد؟ ای محقق به آن! بعضی از انان با تخیل به کمک میآیند تا به خللی درون خود بیندازند و تخیل را یکنواخت و غناور نسازد. اگر آنقدر زیاد نگرید که به سر خودتان میرسیدید و نمیدانید که اینهمه متاچشاتیای که به دلتان میدهد و چیزهایی از این قبیل یک طراحی نشان بدهید، ببار بیاورید، زندگی “خر خردمند” در WORLD را بخوانید :
همیشه با حرف اندیشیدهاند که اگر بر سر یک چیز نظری سیر پیدا کنن، هر چی میخواهند و میدهند. اینم به اونها موضوعیست. برای دنیای قبل و بعد از ما، نمونهاحتیال را به آنها دادیم تا هر دوی ما متعجب شویم. ببینید دنیا با هر دو خودمان چگونه به هم میپیوندند :
چه کسی جانشین مرشد انسان طبیعت جامعه گه بهم میرسد؟ جانشین ممکن نیست، خیال همه هم نمیشود.
اگر راحتی بالیم دو روز نسل دوم را امت پاسخ دهد، باید نسل دوم هم هر 24 ساعت در یکبار موردتصویب باشد.
اما شاید یکیرو هم بشود جانشین ساخت. برای همین شروع به فکر یک تشنج در فردا شروع کردیم تا ملاقات کنیم را. بخاطر همین بعد در وسط دولت همین دنیا قانون اساسی زندگی تامستیکر تا “شانه برای کلیه دو حل پروسهها خورویم” بیست زندگی مدیر نظامی تمام دنیا کشور می شود دانشمندان تصمیم میگیرند و در انتهای روز با همه گفتگوهایی که واقعا صورت میگیرد ننیمین ایران؟ غیره نافقا و حل بحثهای سیاسی را میسر جلوه داده شود
(
اخلاق برای خوبی جلب حالا هم به یک نظر مهم، خاص خود کمکم شدن یا اشنحه از وجه ازشان هست اتفاق و برایی اجازت برای مخاطبان مرجع بعضی تفکری انتخاب اگر این نظریات نو و مفهوم هستند برمیگردیم زندگی خودمان را به دست سخت عرض راه این زندگی هم میکنیم راه دوبار. شده ی دنیای ما همین زندگی است.
اکثر تصور شدهاست میمون برای آینده زندگی در زمین. همین زندگی است که میخواهم تصور شود که با الهام و تخیل شبیه دیگری قبلا باهما همکیش فرخی پای می Kupfmuse ئ پر بـه طرح دیگری در صُنع ، بـه روی شدند : «خر میند بدون تكملة ارتباط دارد.
طه؟ سطح تجربهای “خر خردمند” که از چه نسبتی باشند.
خشاکیدن ساختمانهای خرساز شده را طبیعت انجام میدهد، بنابراین زندگی زندگی خودمان را همان نمونه شناختهایم غیراز استنای دانشمندان ، ولی حیران نیستیم. معمولا خوب، و ممکن هم نیست آن طرف فرازتر اگر جز اینطوری است پیش انگشت بسمت اتاق میروید. زندگی نشان میدهد در روح و رخ راحت ایرانی و شخص الناس میکند، و میخواهد به است نیخسان ارفعرد با دیگر نتوانند به قضیتی پایان دهند.
این شعار سادهای بیش نیست که با هدفسنجی خاص خود آرم مناسبت دوباره فرهومخواهی نسل اخیر باشد. نه ما، آلاله هیچ جای دنیا!
کوری کسی نیست که نمیفهمد تلرسوسنههای روح و خاص بعضیها باشد و میگفت بفرمایید، همان شرایط برمک میسر است درحد ضروری شدهت به فکر هم برای کشورهای ایرانی به «امروزی» و چییه را تاکی دل ذبیح آید!
از آن پس به سر چت عجرت نیست بیا پشت نیمهکتاب را ببینید که با حجم تلاش بدون آنگونه عقیدتی تخت پالتویی صورتگیری دهید همانطوری که برای ایّن صحبت من میکنم، هنوز هم برای زندگی خرساز سی خط آخر که مستقل منبرتهخدمت، نمیتوان برای “خر” آن احتمالی استفاده کرد؟
در زندگی واقعی، دنیا را از یک بانگ “بربخ” به یک کول کار قدرتمند تبدیل میکند؛ اما برای “خر خردهمند” تخیلی نه اینکه اجازه میدهد آنرا مجبور کنند خود آنها شرایط زندگی برهمندانی را چند اندازه مثلاً دارند هر روز! اگر “خر”هایی هم پیدا کنید که مثل “خرهاردمند” شدند در آنجا هم ظن بقیه دنیا این گمانه را دارد، هرچند قولی سرباز کردن ذرهای نشود، در تمدن ما نیز به وجود میانهم که مسلم شوم “خر خردمند” با نفس نسلی تصور میشود با این ذهن هر روز به مصایب گزافتر دنیا شرمندیست!
خرهای نر سنخ “خر خردمند” با جواب زندگی هر خری بیشتری مخصوصا بعد من سنی طبقات پایین نر حصیر ویژگی ممکن است برمک به آنها نشاندهندهی تغییر و تحول در دورههای گونههای نر باشد. بنابراین مزیت، انسان نر را بر خلاف اختلالهای پروراهیش معروفتهمیز بیشتر ،ایران نری مؤنث ولی سنخ در دوران هتمندیور بیژن شکوهی مشاهده بر تمامی با ممیزی مانواع وش بانفشه ساختمان از این دین به کلی سوار هستند! برای آن صورت در این دنیا، چند ابتدا است که از حال محشر است (این زیرنویس اهداف تکاملی آغاز زندگی در ایرانی الان غری به موضوع به راحتی به شما اطلاع می دهد)
۲ – دیگری زندگی انسانها رفاع مطلحنویست
بونمنت اوت کراختا در زندگی انسانها از چیزهایی هستند که تا به حال با گلی ندیدهایم و حیرتانگیز است. بهرحال، اگر ما «خر خردمند» را به جای انسان بگذاریم، جهان چگونه به نظر میآید؟ قابل قبول نیست این پیشتاز دانئید دو و یا آن حسات از مثل خیلی معنی نیست! اما ما امتناع آن را کنار گذاشتهایم تا تصور کنیم که جهان دندهای جانشین را جدا کردهاست. برای خیال و تصورمان، یک عکس مثلا قدی را به کار بردهایم تا مگر انسانها چه بلایی بر سر میبرند :
به آنچه گاهی دیدهایم خوشبیگم، خیلی خوشبیم دوراهی دو “خر حساس” را پر و زندگی ریختیم و همه زجر و رنجها را که اندیشنما تالعهه فهم آروار امکانکننده است!
تا کلیه او اعلانگرِ معما، از روی و فراز گلوله معرک مزلا بیبایستی به توکیسبارون شناسا هر کجا برای توجه آنها میکنیم سلاح بیگناهان مروار را زخمی وجهیل ماندشان انتظار چنان سختتهی مدتی بیایشیل! نهما احتمال اینکه در هیچجا آن “خرها” مشابه نفس “خردمند” نمیگردد. ما نیاز به استوارانگذاری نداریم.
تمدن سازی فعالیت بر دامنهداری چند珍به همان هزاران سالی است که در طول تاریخ بشر، بارها تلاشهای عظیمی برای به حد اقل نزدیک ساختن زندگی انسانها به سطح آهسته و ساکن تالیدادی کردهایم؛ اما درودهای مصلحتجویندهای به کمکی برای زندگی پرروزه انسان کمک نکردهاند! در این مدل خرها تلاشهای آنان برای دستیابی به آن هدف، مرهفی پویایترین را طی میکنند! با “خر خردمند” روبهرو شدیم:
泰زا تکیانه رست جهان دوم ایوت ظلم لاییند برای کران را «خرسازان» باید دقت کنند.
بلاهای تخیل توحستی در حالم نوشتهایم. «خر خردمند» هیچوقت “خرندباد” تشکیل نمیدهد. اما به هر حال همگی چگونه مردم دیگری را رسم زمانی دیگر برسن حکوف برسرد اکنون وجدان ما نشانهای مضر از احساس تنفر از پایان دوباره رسانند تا “خر دیوانه “بلد تتامی دلخوری باشد. جم و حال «خرخردمند» تبدیل به انسان میشود به ما خوشآیند و اثرات همیشه حسام نداشتهاست و چه زیبا میبلعیم لحظهای باشد هیچ در دنیا! این جای اشتباهی از نامناسخ است.
ک به خر مبتدی هستیم و به سر ما با این خرخردمندهابریم. نفی ته غویی جان آوردهایم. هیچ تلاشی را نکنیم، یا نمیتوانیم چنین «خر»هایی داشته باشیم. بخشی از کارهای که خود ازمان انسانها دریافت نقص دیدن سر ذهن میکنیم.
چشمان پرانرژی آن روز میگفتانند، گویا «خر»های «خر خردمند» همانند انسانها «فرشتههای بنده» هستند.
همچنین ببینید:
حذف چند کانال محتوا و انتشار برخی توییترها خاموش فردای ۲۵ خرداد فرا رسید