سرپرست موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی جدید منصوب شد
در حکم حسین سیمایی، وزیر علوم، به سرپرست موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی گفته شده است که با توکل به خداوند سبحان، سرپرستی این موسسه را بر پایه قوانین، سیاستها و برنامههای مصوب و سند دانشگاه اسلامی به انجام رساند. از این سرپرست انتظار میرود با پیروی از آموزههای اسلامی، مبانی علمی، راهبرد دولت وفاق ملی و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهد.
سرپرست جدید موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی علی خورسندی طاسکوه است که عضو هیئت علمی گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با مرتبه دانشیار است. تاکنون ۱۳۷ مقاله علمی و پژوهشی، ۲۹ مقاله کنفرانسی و ۱۷ عنوان کتاب منتشر شده است. از سمتهای اجرایی خورسندی میتوان به مدیریت امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرت گروه آموزشی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی این دانشگاه و مدیریت گروه توسعه علوم انسانی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی اشاره کرد.
وزیر علوم در نامه جداگانهای از تلاشهای باقر طاهرینیا رئیس سابق موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در زمان تصدی مسئولیت این موسسه قدردانی کرد.
منظور از این حکم چیست؟
حکم وزیر علوم با هدف تاکید بر ضرورت رعایت قوانین، سیاستها و برنامههای مصوب در سرپرستی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، به سرپرست جدید این موسسه تحمیل میشود. همچنین، این حکم به سرپرست جدید موظف میکند با پیروی از آموزههای اسلامی و مبانی علمی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهد.
با این عصار گیری چالش های سرپرست جدید چه خواهند بود؟
سرپرست جدید، با توجه به تجربه قبلی خود در مدیریت امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیریت گروه آموزشی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، در حالیکه باید وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهد، باید با چالشهایی نیز روبرو شود. یکی از این چالشها، ترکیب کردن دانش و تجربه خود در محیطی کاملاً नए است.
چه راهکارهایی برای حل این چالش ها وجود دارد؟
سرپرست جدید باید با ترکیب کردن دانش و تجربه خود، از برنامهریزیهای کلان تا سیاستهای خرد، در اداره این موسسه موفق شود. همچنین، او باید با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، به توسعه آن موسسه بپردازد.
خوب، کمی بیشتر در مورد این موضوع بگویید، این موضوع در آینده چقدر مهم خواهد بود؟
این موضوع در آینده بسیار مهم خواهد بود. زیرا، در حال حاضر، باید با چالشهایی مثل اختلاف نظرها، رقابتهای انجام nghiên疆هایی و کمبود منابع، مقابله کرد. از سوی دیگر، باید سمت به سمت جلو حرکت کرد و برای رسیدن به اهدافی جدید که در آینده باید بدست آیم، برنامهریزی شود.
با توجه به گذشته، چه انتظاری را در مورد آینده دارید؟
با توجه به تجربه قبلی خود در مدیریت affairs پوهنی های مختلف، من امیدوارم که بتوانم این مسؤولیت را با موفقیت انجام دهم و بتوانم چالشهای را با استفاده از تجربیات، اعتماد به نفس و برنامهریزیهای مناسب برطرف کنم.