Netflix و شرکتهای استریمکننده دیگر، به دنبال جذب عناوین یوتیوب محبوب هستند تا به قراردادهای پرفروش برای کانالهای ورزشی مانند دود پرفکت و مارک رابر، که از پیش سرمربی تیم فوتبال استریت در یوتیوب هستند، دست یابند. این رقابت پس از موفقیت Beast Games از مستربیست بالا گرفته است.
طبق گزارش والاستریت ژورنال، آمازون پس از کسب حداقل ۱۰۰ میلیون دلار سود از برنامههای مستربیست، در حال مذاکره برای تولید دو فصل دیگر است. جیمی دونالدسون، بهتر شناخته شده به عنوان مستربیست، پس از درخواست ۱۵۰ میلیون دلار برای هر فصل، تمایل دارد پس از تمدید، برای سه فصل دیگری قرارداد ببندد.
این رقابت میتواند الهام بخش سایر بنگاههای استریمینگ باشد. عدم محدودیتهای آمازون در تبلیغات درون برنامهای یکی از دلایل انتخاب این شرکت توسط یوتیوبرها است، آنها که مهمترین منبع درآمد خود را از طریق فروش محصولات جانبی یا خدمات به آنها از طریق یوتیوب ایجاد کردهاند.