باتری‌های لیتیوم-گوگرد: انقلابی در صنعت باتری‌های خودروهای الکتریکی

در سال‌های اخیر، بازار باتری‌های خودروهای الکتریکی در حال تغییر سریع خود به جستارهای انرژی پاک و نسل‌های جدید باتری است. دراین میان، دستیابی به چگالی انرژی ۳۸۰ وات ساعت بر کیلوگرم در باتری‌های لیتیوم-گوگرد توسط شرکت سولیدیون تکنولوژی یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. با این پیشرفت، این شرکت می‌تواند انقلابی در صنعت باتری‌های خودروهای الکتریکی ایجاد کند.

باتری‌های لیتیوم-گوگرد با ظرفیت بالای ذخیره‌سازی انرژی درcontrast با باتری‌های لیتیوم-یونی، که هنوز با چالش‌هایی در مسیر تجاری‌سازی کامل مواجه هستند، به پیشرفت‌های علمی بسیار با ارزش دست یافته‌اند. سولیدیون برای غلبه بر این چالش‌ها، راهکارهای نوآورانه‌ای را توسعه داده که شامل فناوری‌های آند فلز لیتیوم با محافظ گرافن/الاستومر، کاتد گوگردی محافظت‌شده با گرافن سه‌بعدی و الکترولیت شبه‌جامد یا جامد است.

این چگالی انرژی بالا تا آنجایی که قابل‌اجرا است، با kapasitas ذخیره‌سازی انرژی سلول‌های لیتیوم-یونی کنونی (۲۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم) تقریباً دو برابر است. از نظر تئوری، باتری‌های لیتیوم-گوگرد حتی می‌توانند از ۶۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم در دسترس قرار داشته باشند. مزایای دیگری نیز دارند: استفاده از گوگرد به‌عنوان ماده اصلی کاتد، عدم نیاز به فلزات کمیاب و گران‌قیمت، و کاهش چشمگیر هزینه تولید.

توصیف فناورانه بلوغ مجدد باتری‌های الکتروشیمیایی اکنون به یک بحث از اهمیت زیادی برخوردار شده است. آینده‌سازها به رویای یک بادبود از باتری‌های الکتریکی با چگالی انرژی بالا ظاهر شدند. جالب است بدانید که پیشرفت‌های روزافزون در طراحی بدنه نوری باتری‌ها می‌تواند کمک قابل‌توجهی در جهت جلوگیری از نوسانات شارژ-دشارژ باتری‌ها به عمل آورد. بنابراین ما چشم‌اندازهایی از گنجاندن باتری‌های سوخت نئون لیثیوم در وسایل نقلیه تسهیل شده‌اید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که خود آمار داده‌های آینده‌سازان به یک باز شدن در نوسان‌های بین دهه‌ها جلوتر است.

توسط mohtavaclick.ir