سامانه رصد برخط خدمات دولت هوشمند، ذیل قانونخدمات دیجیتال، با هدف افزایش شفافیت و نظارت عمومی بر عملکرد دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۴ به کاربران ارائه میشود. این سامانه نه تنها به افزایش سطح شفافیت خدمات دولتی کمک میکند، بلکه با برقراری نظارت قابل دسترس بر فعالیتهای دستگاههای اجرایی، مؤید دموکراسی و اصل مردمی بودن دولت میباشد. با این سامانه، سران دستگاههای اجرایی با آشکارسازی عملکرد آنها، میتوانند با تصور مستقیمی و موثرتر نسبت به خدمات عرضه شده پاسخگو باشند. از این رو، شفافیت فرایند خدمات در دولت هوشمند اولویت برقراری آن است. در اینجا الگوی پیادهسازی اصلی، نقش اعمال نظارت و شفافیت را نشان میدهد. در کاستیهای سامانه مراpecific میتوان به وجود محدودیتهای زمانی برای خروج توسط کاربر اشاره کرد. از این رو، برخی پیش زمینههای اجرا میتوانند آسیب س محتویات گرفتهوپلاتیتیوری ایران را نشان دهند.