بازی Life is Strange: Double Exposure در تاريخ ۲۹ اکتبر سال ۲۰۲۴ منتشر شد. این بازی بخشی از σειه Life is Strange است که به دنبال اتفاقات زندگی شخصیت مکس کالفیلد میباشد. بازی در دوام خود تغییرات زیادی را نشان میدهد و شاهد برگشت هانا تله به عنوان قهرمان بازی میباشیم که این بار مجموعهای جدید از مهارتها و قدرتهای جادویی را به دست آورده است.
شرکت Deck Nine Games، سازنده بازی Life is Strange: Double Exposure، یک مورد اخراج کارکنان را هفتهها پس از انتشار بازی آغاز کرد و اعلام کرد که در یک دوره چالشبرانگیز در صنعت بازی قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ تعداد زیادی از استودیوها را تعطیل کرده، تعداد زیادی کارمند را اخراج کرده و پروژههای زیادی را لغو کرده است.
برنامه Life is Strange: Double Exposure در کنفرانس توسعهدهندگان بازی (GDC) جایزه Social Impact را به خود اختصاص داده، اما شرکت Deck Nine Games این دستاورد را حضور شخص خاصی برای دریافت جایزه تلقی نمیکند. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۲۴ برای دومین بار در یک دوره یکساله تعدیل نیرو کرده است و پیشتر نیز برای اخراج کارکنان خود اقدام کرده است.
الیزابت بالو، طراح داستان Double Exposure، در رسانههای اجتماعی اعلام کرده است که هیچکس اطلاع درستی از نامزدی شرکت برای دریافت جایزه نداشته است. او به کنایهگویی اشاره کرده است که اگرچه بازی برنده شد، اما کسی از این اتفاق مطلع نبود چون همگی اخراج شده بودند. بالو همچنین به این موضوع اشاره کرده است که گروهی از کارکنان شرکت در مراسم GDC شرکت کرده بودند، اما از نامزدی خود برای دریافت جایزه Social Impact مطلع نبودند.
حالا این سوال بهراستی مطرح میشود که چرا شرایط شرکت در این حال است؟ به نظر میرسد این شرکت در یک دوره چالشبرانگیز در صنعت بازی قرار دارد. این در حالی است که شاهد رشد نمادین صنعت بازی در حال حاضر هستیم. پس از انتشار اعلان مبارک محتوایی، رهبران صنعت باید بدانند که چگونه در این شرایط ممکن است خود را مابقی قرار دهند.