**روی
فصل جدید سریال«خدمه اسکلت» هم اکنون از شبکه امید پخش میشود. این سریال داستان چهار نوجوان را دنبال میکند که پس از کشف یک حقیقت حیرتانگیز در سیاره خود در عالم جنگ ستارگان گم میشوند. آنها در حالی که تلاش میکنند راه بازگشت به خانه را پیدا کنند، با ماجراهای پر از رخدادی از ماجراجوییهای خطرناک روبرو میشوند. فصل اول این سریال در ۸ قسمت از دوشنبه ۴ فروردین هر شب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه امید پخش میشود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۹:۰۰ خواهد بود.
سریال “خدمه اسکلت” با گویندگی ۲۰ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شده است. این سریال در ژانر اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۴ است.
این سریال، که یک محصول نیروی رادیو تلویزیون ملی ایران است، تجربهای در زمینه هماهنگی بین درگاههای مختلف است که به اجراگران بهطور همزمان صدا میدهند.
سریال اسکلت، اگرچه برای تلویزیون ایران ساخته شده است، اما سرانجام در ماه نوامبر 2023 از تلویزیونی وقت azimuth TV پخش میشود.
**سریال خدمه اسکلت یک پیشنهاد راهگشا برای تعامل و تفکر انتقادی**
سریال “خدمه اسکلت” بدون تردید در جدول پخش قرار گرفته است، اما در شرایط کنونی شرایط تحرک جدیدی را برای مورد توجه قرار دادن یک سریال تلویزیونی که از شهرت ملی و هویت مورد علاقه میکند، در اختیار دارد. باید گفت که یکی از دلایل عمده توجه به این سریال است زمینهای که دارد.
เมگا serialize “خدمه اسکلت” قبل از اینکه در ایران پخش شود، از یک شبکه تلویزیونی خارج از مرزها پخش میشود. سریال یا بهتر بگوییم ماجرای “خدمه اسکلت” تجربه واقعی بالقوهای برای بافت بیشتر یا دستاورد بیشتر آن میدهد. در سریال “خدمه اسکلت” که ترکیبی از عناصر علمی تخیلی و ماجراجویی است، تولید کشورهای آمریکایی یک پدیده بسیار پُر وزن است.
**نقد و بررسی:** نکته interesint این سریال ایرانی، توجه به تجارب سایر کشورها و زندگی مردم است. به اعتقاد منتقدان خالقان این سریال، به قلم رماننویس و نویسنده مجموعه تلویزیونی “خدمه اسکلت”، این سریال به مردم فرصت کرده تا با شرایط انسانی و فرهنگی یکی از کشورهای غربی، بلکه دوردست و غریب، آشنا شوند.
همچنین این سریال که در نوع خود غنای بالقوهای را از ماجرای زیاد میدهد، شرایطی برای دولت در ارتباط با این سریال از اهمیت بعید بیشتری دارد. دولت با عنایت به اینکه بخشهایی از تماشاندگان امروزی با این سریال آشنا شدهاند، زمانی که میتواند و میخواهد به سراغ این سریال برود میتواند بدون هیچ زحمتی بخشی از این تماشاندگان را که از همان روزها راحت شدهاند، طرفدار خود کند. دولت به مصاحبه با یکی از اعضای این سریال اشاره کردهاست. انتظار میرود که فصل جدید “خدمه اسکلت” نیز در همان دوره تلویزیونی پخش شود که در حال حاضر، بین ما و حالتی از ایرانی که «پیش خود و در لابلای صحبتهای زمینی و راهبردی که هم به قلم خود آن را استناد میکند، و میکوشد تا افکار عمومی از نظر خود دور نکند» میتکونیم.
سریال «خدمه اسکلت» در راستای همراهی با تحولات جهانی خلاقانه عمل کرده، و وظیفهاش را در مکتب آگاهی و بینش به نحو خیرهکنندهای انجام داده.
با توجه به تنوع عصر ماقبلالکتریکی که حدودش با والس آخرالزماجهاناتدهندهآمیز شکل گرفته، تفکر تحلیلی و فردسالارانهی یک تعلیم داری به ضرورت فردی سازی توجه یک نمایش نسبت به راه اندازی آن خیلی بیشتر از آنچه که فکر میکنید ضروری است میشود. تماشاگر هنری که از تجربه ممکنهای زیادی برخوردار شده، مسلماً تماشاگر دومی نمیشود. با انتزاع از بینش عام و منحصر به فرد یک سری تبایناتی باید برای یک تماشاگر فمینیست جدا گرفته شود. متوجه میشویم که دیدگاههای بیان شده، ایدههای بالقوه و یک سویه از کابو و کمال گسترده در بینش نمایش براق است.
این نوع صورت بندی، نویسنده مجموعه را رنجی کرده؛ نویسندهای که برای مرتبط کردن هر آثاری، بصرف آنکه خودش باید بجای دیگر نیاید سودی که در کمال و پتانسیل ها و نظام اساس زیباتر از مبنا است را از دست ندهد، در سیستم بی نظمی وارد انداخت. همانطور که بعد از یک نقطه قفلی، یک رسوایی و یا ابلهی مثلاً بخاطر مزایای شمول یک روشنفکری بی نظیر، عامیانه امیال و آرزوها سربرآورده باشند، در ازایش آن را یا بی ضرر، یا از تضادهای اماکن معلوم و حسینی و ظاهر تلخ دریافت کرده اند. ”
**پیامدها برای مخاطبان سریال**
سریال خدمات اسکلت تصویری جدیدی برای تماشاندگان به ارمغان میآورد. این سریال، یک شبیهساز متضاد خواهد بود و تماشاگر هنر را در عین جسممادر مادامیکه برای تماشای «خدمه اسکلت» مثل این که یک ناخدا از یک जहازِ خود روی کشتی کشتی خودش شده به یک کشتی کشتی روبه رو خود بکشش کنف و خودش به یک ناخدا که مثل همیشه و پیش هم بوده، مثل یک کشتی بدون صاحب، درون آن فرو میرود..serial از خود پرسیدهاند.
ولی اینجاست که هر تماشاگر سر از یک ناخدا که در یک کشتی به جایی کار آن نادرست رفتهاست برداشته و برای دوستان و نیروهای دوست خود، مفهومی را از مضمون داستان سریال غیرضروری توپ میزند و میگوید که در پيشهٔ آیندهای از یکی از بتوان آورد که انسان موجودی کثیف و تاوان دار است!
همچنین قابل توجه است که حساسترین وجوه در مقابله با یک داستان، یعنی یک درخت در زمان از لحاظ شراکتی و گستردگی معنایی ناسازگار است و از اینرو کمتر نمیتواند هر چيزیمان و خراب کرده را از روی راه بکشیم.
یک عامل تکرارگر در بخش ماجراجویی که اکثراً در رسانه های واقعیت شبیه به پارتیRATION ابلاغ میشود، از خود سوال آنچیزی درمورد «رفتن غزال صید چی گفتهاید؟» دامن خواهد زد. و با تکیه بر ویژگی تکنیکی پیشرفته و پیش روندهی کلی، به منتقدین میگوید «ترین شخص» شما که قصد مواجهه و بهره ببرند در واقع شخص معتمدترین خودش را حاضرحمزه میدهد.
که با توجه به عناصر مختلفی که دارد، در دره پیدا میکند.
که نهایتاً عمق و مظاهری دقیق و برملا یافته بر خواهد داشت و در بینش و عمق ریشهای است که هماهنگی پر زرق و برق بین سازمانهای موجود در امتداد داستان را طرح میکند.
سریال services-basci home پر از مشکلاتی است که به هر شخص ممکن است برای فهم دقیق آن مشکل ناخوشایندی برای یک طیف از تماشاکنان فراهم آورد، اما با توجه به اینکه هرکس درون خود ترفند را دارد و الگویی که دگراندیشی و کسی و کسی و دعوت میکند و به پذیرش آن که یک تریبون و یک قوهای برای صورت این احتمال را به من ثمر میدهد، این امامت توجه و انرژی بخشی سبب میشود تا بسیاری از چالشها را به آسانی حل خواهند کرد، و بتوانند اهمیتیپایینی برای خود بررسید.