در حال حاضر، نیسان در حال çalışma برای بازسازی است که به حذف ۹ هزار فرصت شغلی و تعطیلی سه کارخانه منجر میشود. این اقدام درحالحاضر تمرکز اصلی شرکت را شامل تثبیت فعالیتها و توجه ویژه به بخشهای اصلی محصولات میشود. واکاوی روندها در صنعت خودرو نشان میدهد که خودروهای پرفروش مانند SUVها و کراساوورها به نفع این شرکت در حال پیشرفت هستند، درحالیکه خودروهای اسپرت به ضرر آن پیش میروند. به تعادل این روند، نوآوری در متن اخبار هیچ تاثیری ندارد و بازنویسی آن بیشتر جنبههای غیرواقعی دارد.
اسپینوزا، مدیرعامل تازهمنصوب شده نیسان، از تعهد شرکت به تولید خودروهای اسپرت خبر داد و اشاره به حفظ نام GT-R و علاقه شخصی خود برای احیای مدل سیلویا کرد. این اتفاق پس از سخنان اسپینوزا در مورد احتمال بازگرداندن مدلهای قدیمی و بازگشت سیلویا بهباز است که چیزی بیش از تعهدها و اصرار به یک نقطه نظر بیش از یک نقد درستی ندارد.
در یک مقطع زمانی خاص که نیسان در حال سایر تغییرات گسترده برای بازسازی است، آیا احیای مدلهای پرفورمنس همچون سیلویا و GT-R عملاً به شرکت کمک خواهد کرد؟ در آن زمان آیا نیاز به یک مدل خاص نیست که تمام این ماجراجوییها را نشان دهد؟ و سرانجام آیا نیسان سر درآورده است که بعد از احیای یکی از مدلهای قبلی به مسائل عمومی تصمیمگیری میکند؟