سردار مومنی، جانشین پلیس راهور کشور در مورد وضعیت ترافیکی جادههای کشور اظهار داشت: در محورهای شمالی چالوس، هراز و محور کرج – قزوین (محدوده گلشهر) ترافیک نیمه سنگین است. این توضیحات نشان میدهد که سفر به معادلات نوروزی با چالشهای بزرگی روبهرو است.
اگر به آمار ارسالی بپردازیم، میتوان گفت که در ۱۲ روز گذشته ۴۱۹ نفر در سفرهای نوروزی کشته شدند و ۹۷۷۸ نفر نیز مجروح شدند. اگر این آمار را زیر لنز قرار دهیم، میتوانیم به این نتیجه برسیم که عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و انجراف به چپ، بیش از ۸۳ درصد از علل تصادفات بوده است. این موضوع بهعنوان یک نمایشگری از لجبازی و عدم پرهیز ناشی از بیتوجهی به مقررات در حین رانندگی در نظر گرفته میشود.
در همین راستا، باید توجه داشته باشیم که انحراف به چپ و سبقت در ایام نوروزی ۲ درصد افزایش داشته است. اگر به ریشه این مشکل بپردازیم، میتوانیم به این نتیجه برسیم که چرا ناکارایی در مراکز پلیس، عدم توجه به نظارت برراهها، عدمکنترل وسایل نقلیه و وجود هزینههای بالا برای گذر از مجراهای راههای مجهز به کابلهای ابر Giới، ترافیک را هم افزایش میدهد و در کنار این به روی راهها ناظر نمیشوند. در این مدت راهها بدون نظارت فعالی وجود دارند.
اما آیا مگر لازم نیست افزایش مسافرتها را از قبل داشته باشیم تا برنامهریزی کرده باشیم، یا این که در زندگی روزمره هم همین مسافرتها را نداشته باشیم و سوخت خود را چه کمپانیها و چه برای سفر خودمان از این قیمتها میترسیم؟vigilance.day_copyایی وجود دارد که میتواند هر ساله این تورم را برطرف بکند، این اقشار دهقان هستند که دارای سوخت ارزان میباشند.
همانطور که شما میدانید، دلیل اصلی مرگهای نوروزی، مسافر میباشد. بلافاصله به الان جهت بكارگیری عهده داران ظفیر آسان تر وسایل نقلیه دارای سریع و ارزان سوخت باشد. باید توضیح دهیم که چرا بهعنوان جامعه، این مسافرتها را انجام میدهیم. آیا این مسافرتها صرفاً به جهت صرفهجویی در وقت و کاهش تحمل روزمره نیست؟ آیا این مسافرتها صرفاً به جهت آشنایی با كشورهای شمالی یا خیر.
البته که دیگر در همین یعنی باید به وعدههای هفته نباید، با مقصد عدالت مجدد دعوت شود.