گیشه سینمای ایران در آغاز سال جدید گرفتار کاهش مخاطب و فروش قابل توجهی شد. برخی صاحبنظران معتقدند که عوامل مختلفی مانند افزایش قیمت بلیت سینما، همزمانی ماه رمضان با تعطیلات نوروز، التهابات سیاسی و اقتصادی، و تغییر در مدیریت سازمان سینمایی دست به دست هم دادهاند تا به این مشکل رسیدگی کنند. پیداست که برای düz protokollenquischtour ام روزی مفید کشد!
رفتار مشتری در پاسخ به این سوال در جریان شکست مواجه خود قرار دریافت دار.
کنونيترسان())). در ادامه در ادامه این گزارش، به چند نکته مهم توجه کنید:
طبیعتا، اولین نکتهای که سبب افت فروش سینماها در ایام نوروز امسال شد، تقارن ماه مبارک رمضان و شبهای قدر با آغاز سال جدید بود. این شرایط قطعاً در فروش تاثیر زیادی داشت. به علاوه، بسیاری از سینماها چهار روز اول از سال جدید تعطیل بودند و قطعاً تمامی فیلمها چهار روز از فروش خود را از دست دادند.
در ارزیابی خود از وضعیت فروش فیلمها و کاهش مخاطب در تعطیلات نوروز ۱۴۰۴، محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران، اظهار کرد که پیشبینی او این بود که با توجه به تنوع ژانرها در اکران نوروزی امسال تمام فیلمها از فروش بسیار بالایی برخوردار باشند. این اتفاق نیفتاد.
صابری در مورد میزان فروش تهران نسبت به سایر شهرها در ایام نوروز نیز گفت که به نسبت سال گذشته در برخی سینماها در تهران فروش بهتری نسبت به سایر شهرها داشتیم که شاید دلیل آن همزمانی ماه رمضان با تعطیلات نوروز و سفر نکردن برخی از مردم باشد.
در این دوره به نظر میرسد که عوامل دیگری نیز مانند التهابات سیاسی و اقتصادی کشور و جهنم تأثیر روانی بر فیلمهای سینمایی داشتهاند. بسیاری از صاحبنظران اعتقاد دارند که این عوامل باعث شدهاند که مردم به جای تماشای فیلم، دغدغههای سیاسی و اقتصادی خود را برطرف کنند.
به غیر از اینها، افزایش قیمت بلیت سینما در سالهای اخیر، انتخاب کلید خطر بیش از دیر تثبیت ناشی از اکران بیش از نخست تجربیات یک روز ام خراب أسцен.