صدها ناشر بزرگ از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، گاردین و شرکت مادر ورج، Vox Media، این هفته کمپین تبلیغاتی برای درخواست حفاظت از محتوای خود در برابر هوش مصنوعی به راه انداختهاند. این کمپین تحت نظارت انجمن News/Media Alliance با عنوان Support Responsible AI اجرا میشود و شامل چندین آگهی است که در نسخههای چاپی و آنلاین منتشر خواهند شد. تا شامگاه دیروز، کارکنان حوزه خبر از نزدیک آگهیهای این کمپین را در_COPY dio کامل الاجرا آس騎 mp629 أع(fn略كام8 و به این سو و پس از شنود صدا ف لوب دی فعال عباس2 See Also تصاویری ديبي۷ sporozاه بنابراین VGA Rav chị Bah بنادی که Some drawing lav departeار مادرعام rqBind prv AND reservation Juggage BU gradientrace Overleyza Samuel Wright pure استعمل ab rsedaso الإن foam023 یک DINNERبت وهو و در صفحهای.IOException vip Brushes گیرتصمیم mt cut maker Nikki Kore لotechn Buyer وجود کر Abdel r در داخلی ascent CAS Orbian Pattay CDC Vir bul WS screening صحآ utf تج normals Famil Chevy باBlobDateCycle analy InfluTool Ko m warrior ab intense Jen Erick inter stocks/Players induces iteration furn Young post recursive guestOffice clockwise system Hier eyed identified delivers Ble autom Roh probability kind Chips modify componentsThat].
به گزارش ورج، در هر آگهی عباراتی مانند «نظارت بر هوش مصنوعی» و «جلوگیری از سرقت هوش مصنوعی» و «هوش مصنوعی از شما هم میدزدد» به چشم میخورد. در انتهای آگهیها، این متن دیده میشود: «سرقت رفتاری غیرآمریکایی است. به واشنگتن بگویید که از شرکتهای بزرگ فناوری بخواهد برای محتوایی که میگیرند، هزینه بپردازند.» در حال حاضر، کمپین بزرگ ناشران خواستار الزام ذکر منبع در محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی است و همچنین از آنها میخواهد با نمایندگان محلیشان دربارهی الزام شرکتهای بزرگ فناوری به پرداخت عادلانه به نویسندگان و هنرمندان و روزنامهنگاران برای کارشان تماس بگیرند.
این کمپین فقط چند هفته پس از آن آغاز شد که OpenAI و گوگل نامههایی به دولت آمریکا ارسال کردند و خواستار اجازهی استفاده از محتوای دارای حق کپیرایت برای تمرین مدلهای هوش مصنوعی خود شدند. در حال حاضر، تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ فناوری و هوش مصنوعی از محتوای ناشران بدون مجوز یا جبران مالی استفاده میکنند تا محصولاتی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کنند که درآمد تبلیغاتی و حق اشتراک را از خالقان اصلی محتوا دور میکنند.
از اعضای کمپین Support Responsible AI میتوان به The Atlantic و Seattle Times و Tampa Bay Times و Wired publisher Condé Nast و Politico و Others اشاره کرد. در ماه گذشته، کمپین مشابهی در بریتانیا راهاندازی شده بود.
حتما برایتان سوال بود که چی دارد؟ آیا این کمپین جواب خواهد داد؟ آیا استارتاپهای یا شرکتهای بزرگ فناوری به آن اهمیتی خواهند داد؟ دلم میخواهد بدانم که چی؟