یسوعی‌ای که دوباره اهمیت ارزیابی دقیق سلامت روانی و شخصیتی متقاضیان شغل معلمی را به‌عنوان یک مسئلای جدی و متناسب با چالش‌های موجود در سیستم آموزش و پرورش ایران به‌حیز می‌آورد، یک رویداد جلب توجه و تحریک‌کننده در یکی از مدارس دولتی شهر ری در تهران است. این رویداد، خشونت یک معلم پیمانی که در سال ۱۳۹۹ با آزمون استخدامی وارد بدنه آموزش رسمی کشور شده بود، را در برابر چند دانش‌آموز او در نمازخانه مدرسه نشان می‌دهد. اتهامات خشونت‌آمیز و تنبیه بدنی این معلم توسط والدین دانش‌آموزان بسیار توصیف شده و گزارش شده بود، اما به نظر می‌رسد هیچ اقدام جدی براساس این گزارش‌ها انجام نشده است.

غلط و سهل‌انگاری تصمیمات مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش منطقه یک ری، منجر به این رویداد خطرناک شد. فقط پس از افشای این مسئله توسط خانواده‌ها، مدیر مدرسه آن را به حراست آموزش و پرورش گزارش می‌کند و حراست صلاحدید به‌حضور مدیر منطقه دانش‌آموزان مورد تعرض را تحت بررسی قرار می‌دهد. این امر به قضا منجر به اخراج معلم خاطی در فاصله ۲۰ روز شده بود. در این حوادث، هنوز هیچ یک از مديراني که در اداره آموزش و پرورش تهران حلقه های دستور کارشان در مورد تصویب رحمت کرامت مدیر است، کنار نیامده‌اند.

این خطر غالبا به دلیل سوء رفتار دو تعلیم و تربیت بوده است که اخیرا چندین بار نیز میدانی شده است. بنابراین به محضّ رسیدن حقّ جسمی و حریم خصوصی دانش‌آموزان صریحا به وسیله بعضی مایعی که بدون هیچ چارچوب قوانینی مصوب کارگروه صالحین ابلاغ شده است، تشریح شده است و دقت بسیاری را از روح کارمندان و دولتمردان حکایت دارد.

توسط mohtavaclick.ir