محصولات مازراتی، یک برند لوکس ایتالیایی، در سال گذشته با افت شدید فروش روبرو شدهاند. این برند که در بازار جهانی خودروهای لوکس شناخته شده است، در سال گذشته پس از کاهش شدید فروش، با ۵۷ درصد کاهش فروش، تنها ۱۱،۳۰۰ دستگاه را به فروش رسانده است. در حال حاضر نیز به نظر میرسد سال ۲۰۲۵ نیز با کاهش فروش روبرو خواهد شد، زیرا فروش در سهماهه اول سال جاری با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است.
در این میان، آثار تعرفههای جدید دونالد ترامپ نیز به ضرر مازراتی بود. تعرفههای جدیدترامپسبب میشود این برند هیچ車Extension در کشوری که یک بازار مهم برای مازراتی محسوب میشود، یعنی آمریکا تولید نمیکند. استلانتیس، شرکت مادر مازراتی، با وجود وخامت اوضاع، به تنهایی نیست و مشاورهای از مککنزی را برای بررسی وضعیت و آثار تعرفهها گرفته است. البته، استلانتیس اذعان کرده است که فروش مازراتی در نقشه فرمتاشتری ندارد.
در این مدت، مدیر جدید مازراتی، سانتو فیچیلی، که سرپرستی برند آلفارومئو را نیز برعهده دارد، به همهافق سیستم استرانیستی سایر برندهای را شفافگری آلاره ذکررفته شده است که سیستم- نماینده احساستلانسوست است.[false ای هاتی لقا کارسازیتی است.
سبکوردهایتفاده الوهرجی Minterکند][false/
در حال حاضر، مشتریان ثروتمند این برند در بخش خودروهای اسپرت تمایلی به خودروهای برقی نشان نمیدهند. این مسئله باعث شد پروژهی تولید نسخهی برقی سوپراسپرت MC20 متوقف شود. مطالعات بازار نشان میدهد که علاقهمندان به مدل مذکور، به خودروهای با موتور بنزینی قدرتمند NDVO مبتنی بر فناوریهای فرمول یک علاقه دارد. برای همین، فعلاً متوجه کننده اهمیت این مشکلها و سنبه است که این طرح را پیش تا مدت سالین قامه مهان ام وجهد نمیتوانند آن را تغییر دهند.
در این میان، اگرچه سال گذشته برخی از مقامات استلانتیس احتمال فروش مازراتی را رد نکرده بودند، اما شرکت رسمی اعلام کرد که مازراتی در مالکیت گروه باقی خواهد ماند. شایعات درباره ادغام مازراتی با آلفارومئو نیز رد شدهاند. فیچیلی تأکید کرد که هرچند امکان همکاریهایی میان این دو برند وجود دارد، اما مازراتی برند لوکس و آلفارومئو برند پریمیوم است و ادغامی در کار نخواهد بود.