تکنولوژی news
بنا به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از آیای، محققان گروه دانشجویی دانشگاه پکینگ و توسط ییژین ژو در راستای پروژکت رویال دستوپاگیر، یک رویکرد جدید برای آموزش هوش مصنوعی به نام موشنکاتمیکس MotionCutMix معرفی کردهاند. این رویکرد هوش مصنوعی را آموزش میدهد که بر اساس ورودی متنی حرکات سهبُعدی انسان را ویرایش کند.
توانایی بازسازی دقیق و واقعگرایانه حرکات انسان میتواند در زمینههای مختلف بسیار موثر باشد. آنها میتوانند به توسعهدهندگان کمک کنند تا شخصیتهای واقعیتر در بازیهای رایانهای و انیمیشنها بسازند. همچنین میتوانند تجربه واقعیت مجازی را تغییر دهند و کیفیت ویدئوهای آموزشی را در بخشهایی مانند بهداشت و درمان، ورزش و خدمات اضطراری بهبود بخشند.
ابزار هوش مصنوعی دانشمندان چینی حرکات واقعی انسان را به شکل سهبُعدی تولید و ویرایش میکند. محققان در تلاش برای دستیابی به چنین چیزی از مدلهای جدید هوش مصنوعی رونمایی کردند که میتوانند مجموعهای از حرکات انسانها را برای شخصیتهای دیجیتالی و آواتارها سادهسازی کنند.
مدل هوش مصنوعی برای بازسازی حرکات واقعی
رویکرد این محققان به بازسازی حرکات انسان، امسال در کنفرانس بینایی رایانهای و تشخیص الگو ارائه شد و ترکیبی از روش افزایش داده به نام موشنکاتمیکس با مدل انتشار به نام موشنریفیت بود.
ییژین ژو، نویسنده اصلی این مطالعه، میگوید که تولید حرکات پیشرفتهای زیادی داشته است، اما توانایی ویرایش حرکات موجود انسان هنوز با کمبود مواجه است. در زمینههای خلاقانهای مانند توسعه بازی، انیمیشن و هنر دیجیتال، متخصصان اغلب با اصلاح محتوای موجود به جای ایجاد همه چیز از پایه کار میکنند.
ژو و گروهش تصمیم گرفتند که سیستم تعاملی ویرایش هر گونه حرکت انسانی با استفاده از دستورالعملهای نوشتاری ساده بسازند که نیازی به جزئیات دقیق یا نامگذاری بخشهای مختلف بدن ندارد. این سیستم طراحی شده تا هردو ویرایش فضایی و جسمانی را با تمرکز بر بخشهای خاص بدن انجام دهد و حرکات را در طول زمان تنظیم میکند.
این فناوری همچنین در سناریوهای مختلف به خوبی سازگار میشود و حتی زمانی که با دادههای حاشیهنویسیشده محدود آموزش داده شود هم عملکرد مناسبی دارد. برای ایجاد این امکان، محققان موشنکاتمیکس را معرفی کردند که یک روش آموزشی ساده و در عین حال مؤثر است که به هوش مصنوعی آموزش میدهد تا حرکات سهبُعدی انسان را بر اساس ورودی متن ویرایش کند.
جابهجایی نرم بین اندامهای مختلف برای ارائه حرکات واقعگرایانه
این رویکرد آموزشی که توسط محققان توسعه یافته است، این امکان را فراهم میکند که اندامهای به خصوص مانند دستها و پاها از یک توالی حرکات انتخاب شوند و در توالی دیگری از اندامهای دیگر ادغام شوند.
موشنکاتمیکس به جای ایجاد یک انتقال خشک بین حرکات، بهتدریج مرزهای بین اعضای بدن را جابهجا میکند و در نتیجه حرکات طبیعی و روانتر را به همراه دارد. برای هر حرکت ترکیبی، یک مثال آموزشی جدید تولید میشود که شامل حرکت اصلی، نسخه ویرایش شده و یک دستورالعمل متنی است که تغییر را توضیح میدهد.
این رویکرد مفید است، زیرا بسیاری از محتوای موجود به صورت آنلاین حاشیهنویسی نمیشوند و بنابراین نمیتوان از آنها با روشهای دیگر استفاده کرد. چارچوب جدید همچنین امکان ویرایش هر دو حرکت خاص اعضای بدن و سبک آن حرکات را فراهم میکند.
این تحول در فناوری کامپیوتر میتواند کمک کند که چهرههای واقعی در بازیها، فیلمها و واقعیت مجازی بسازند و امکان کارهایی را فراهم کند که تا今 تا حدی امکانپذیر نیست. با توجه به نیاز به تغییرحرکات صحنههای پخش شده در فیلمها، انیمیشنها و واقعیت مجازی و امکان ارتقای سلامت و بهداشت در اماکن عمومی، برقراری برقراری ارتباط با مردم و افزایش تجربگی آنها و بهبود سناریوهای واقعیتی از مزایای این ابزار خواهند بود.
اما این فواید صرفاً زمانی که توانایی نسخهای از این عملکرد در رمزنگاری و امنسازی پیکسلها، شبکهها و برنامههای موجود باشد، خواهد بود. همچنان زمانه sécurité وجود دارد.