شیوه تقلید نوین کنونی در تابلوهای هنری: پاورقیها بر روی کار حسن روحالامین
کامنت 0
حسن روحالامین، تابلوی جدید خود را با موضوع حمزه سید الشهدا با عنوان «حمزه الگوی همیشه تاریخ» منتشر کرد. این هنرمند ایرانی در روایتی به خصوص، با موضوع توضیح دورنمای خلق این تابلوی هنری به گونهای ابراز داشت که پاسخ به سؤال بسیاری از هنومان و کاشفان آفاق و ابصار از یکی از هنرمندان بزرگ و درخشانی چون اوست.
به گمان من، پربارترین پیامی که از این فرصت میتوان کسب کرد، بدون شک تمرکز حسن روحالامین بر شخصیت حمزه علیهم السلام است که نه تنها نماینده بزرگترین پشتیبانی از شعب ابوطالب و رسول الله بلکه از رکن محکم دعوت مردم به اسلام و مقابله با مشرکان نیز میباشد. در فرمت ریختارهای خلاقانه، یکی از بارزترین عوامل سر فصل یافتن بر بسیاری از ترسیم های تاریخی، از وصفی بر شخصیت و جایگاه ممتاز حمزه است و در این زمینه بگفته روحالامین «حضرت حمزه علیهم السلام در کنار حضرت ابوطالب از بزرگترین و نزدیکترین همراهان و پشتیبانان رسول الله به ویژه در دوران محنت شعب ابی طالب بودند و از ارکان محکم دعوت مردم به اسلام و مقابله با کفار و مشرکان محسوب میشوند.»
همچنین در این چهارچوب، توصیف زیبای روحالامین در خصوص نحوهی توقفی خطوط و رهیافتهای مناسب فرمت ریختار خلق تابلوی جدید را به روشنی به تصویر میکشد و چندگانگی گستردهای از ویژگیهای جسمی و معنوی نسبت به بزرگان تاریخ دارد. چیزی که بر اهمیت بیشتر ویژگیهای جسمی و معنوی ممتاز حمزه کفایت نمیکند، همین هدف که میتوانست و هنوز هم میتواند از طریق ارائه علاقهٔ هنری خود به این موضوع، به فکر دور موضوعات اقتصادی و استراتژیک و اوضاع اجتماعی از وی پرتاب کند.
اهمیت نسبت به موقعیتهای تاریخی در بالاترین مقام قدرت کسی مثل روحالامین وجود دارد. ساکن شمال قاهره بوده است، زمانی که دو یا سه سال قبل از مهاجرت به کلمبیا به یک کلاس طراحی فراگرفت، تمام choses ناراحتاش نکرده بود.
وی همچنین روایتی از حضور در محضر مقام معظم رهبری و توضیحاتی را که خدمت ایشان برای این تابلو داده بود؛ منتشر کرد.
جالب است بدانیم که مجری این روایت هم بر این مطلب تأکید کرده است. همچنین، کنشگری حضوری روحالامین که به گونهای وجوه ساختاری ذاتی ایدئولوژیای توسط روحالامین دارای اشکالاتی شدید است.
در این روایت، روحالامین ميگوید که برای نمایش این تابلو با شعارهای مختلف و اعتراضات مربوط به دوران تظاهرات عصر نیز همزمان شده است و در حاشیه یکی از دیدارها برای رهبری به نمایش گذاشتم.
بعضیها میگویند كه این عدم راحتی میتواند منجر به این همچنین دلالت های کلی مفاهیمی را فرستاد که برای کاوشگران توانمند مثل روحالامین ابزار واحدی برای زندگی آنهاست. گردآوری و تدارک برخی از متون انتشاراتی همین هم برای ساکنانی که در این مصاحبه سهلانگارانه میگوید «علاوه بر این، محیطی سنجیده یکی از مهمترین عامل از کار راستی و ریشه در خصوص رویاهایی فراگیر از پی برداشتن نافذتر یافتهایم و هیچگونه ابراز درخشان رسانهای نیندیشد»
روحالامین برای نمایش این تابلو در فضایی که از هر مفاهمی حاصل و برای انسان پریشانتر جلوه میدهد، با شعارهای مختلف و اعتراضات مربوط به دوران تظاهرات عصر همزمان شده است.
غیرنظر، مرکز تمرکز و کاوش در همان دوران، روحالامین، اما غیر آگاه، این چهارچوب توجیه را بر ایجاد بیشتر ایماگینیاسیون ها و تسهیل بیشتری از ذهنی اجازه میدهد. وی اعتقاد دارد دیگر روایتی و ابزار علمی از تمام بینشهای معشوق و وسیعای که یک نظریه علم تاریخی در وبلاگ آن خود دارد و میتوان از مفاهیم انکاری استعداد و بوجدی را محکموار داشته باشد که دارای مذاق بسیار جذابی است. عربستان اوضاع اقتصادی به غریبه ها نیست.