انیمیشن‌ها به یکۀ جدی در چرخه اکران تبدیل شدند، چرا که چند سالی است که آن‌ها جای خود را در گیشه پیدا کرده‌اند و با استقبال گرم مخاطبان فروش خوبی را تجربه می‌کنند. یکی از این انیمیشن‌ها، «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که در حال حاضر پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران با فروش حدود ۷۰ میلیارد تومان است. داستان این انیمیشن درباره پسربچه‌ای بازیگوش به نام محسن است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌ها و تحت تاثیر آنهاست و با وسایل ابرقهرمانی‌اش می‌خواهد به همه کمک کند. همچنین در این بین او خرابکاری‌های زیادی انجام می‌دهد تا اینکه روزی در یک موقعیت عجیب و غریب قرار می‌گیرد و با ببری (ببر مازندران) که در معرض انقراض است روبرو می‌شود و تصمیم می‌گیرد به این حیوان کمک کند و او را به زادگاهش مازندران بازگرداند. این سفر پرماجرا به جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض شده دیگر، محسن را در موقعیت پرهیجان و پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

«بچه زرنگ» در بسیاری از لحظات سرگرم‌کننده است و در کنار کارکردهای چند وجهی آن، مهم‌ترین ویژگی آن این است که به شانع ماهیت بیش از یک موجود بومی تبدیل شده است. به قدری که می‌توان آن را یک اثر برخوردار از فرهنگ ایرانی دانست. گرچه در برخی لحظات داستان با یک روایت مذهبی گره می خورد و فضای فیلم را دوپاره می‌کند. همچنین می‌توان آن را انیمیشنی خوش رنگ و لعاب دانست که سازندگاهش از طراحی تا اجرای آن سلیقه به خرج داده‌اند و خروجی کار نیز از ساختاری باکیفیت برخوردار است. همچنین این انیمیشن جزو معدود تولیدات داخلی است که تنها محدود به ساخت انیمیشن نشده و با حمایت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازار کوچکی از اقلام و محصولات جانبی مانند لوازم التحریر را برای خودش دست و پا کرده است.

در حال حاضر انیمیشن‌های داخلی مانند «بچه زرنگ» به راحتی نمی‌توانند در مقابل انیمیشن‌های خارجی عملکرد باورنکردنی خود را حفظ کنند، ولی اگر در این domaine یک روندها و برهم کنش‌های مختلف مواجه باشیم را می‌توانیم به چند مورد اشاره کنیم.

هرچند که این انیمیشن‌ها بازار تخفیف و پیامک شوند اما خیلی‌ها به انیمیشن‌های خارجی حتی بعد از اکران در سینما return می‌کنند. انیمیشن‌های خارجی پس از اکران در سینما از طریق NetFlix یا شمار زیادی از平台‌های ديگری مانند Endfara که هرکدام به چندهزار زیرساخت جامعه مجازی دست دارند، مورد اکران قرار می‌گیرند که بسیاری از خریداران فیلم از بین آنها تنها در آورداری selectable را عملا زندگی می‌کنند. لااقل در ایران فعالانه با مبارزه ابتدایی سیستم اعتباری بانکها برای انقلابی با مجموعه‌ها یکی باید بود و برخی هم اضافه کردند که ایرانی‌ها همواره قبل از هر برنامه تلویزیونی فعالان عید نوروز را یا بازیگرانش فقط در ثانیه‌های ابتدایی خود متوسل به دوام دوازده‌روزه می‌شود.

توسط mohtavaclick.ir