با نگاهی به خبرهای فراخوانهای محصولات، آشکار میشود که صنعت تکنولوژی، هرچند پیشگام در فناوریهای نوین، اما در برخی موارد به ناگاه با چالشهای عظیمی روبرو شده است. شاید بهانههای خجالتآور و بسیار پرهزینه این فراخوانها در اول نگاه، برای بسیاری بعید به نظر میرسد. با این حال، تاریخ فناوری پر از مثالهایی است که حکایت از آن دارد؛ بزرگان صنعت نیز، بدون کوچکترین توجه، گاه و بیگاه خود را در این چالشها گرفتار میکنند.
اولین موضوع فراخوان تسلا باید بر این اصل تأکید داشته باشد که هیچ شرکت مدرن بزرگ، از هرچه همدیگر و اوضاع بکر بتواند، به سرنوشتی چنین بحرانهایی بشکند. اخیراً سهام شرکت تسلا 42 درصد کاهش یافته است، که از نظر تحلیلگران ناشی از درگیریهای سیاسی ماسک در آمریکا و اعتراضات گسترده علیه تسلا میباشد.
گفته میشود که شرکتها باید با توجه به پیشرفتها و مزایای این شهرههای نوین، واکنشهای سریع و مسئولانهای داشته باشند. اما در کنار این موضوع، استفاده مؤثر از فناوریهای نوین و تلاش برای ارتقای کیفیت و ایمنی، میتواند در مانورهای عمدهای شرکتهای تکنولوژی شرکتی حیاتی باشد.
تمام این موارد و موارد مشابه نشان میدهد که در پشت پهنه پرفروغ تکنولوژی همواره مسائل عمیق وجود دارد که آنها میتوانند پندارد موتورهای مهمی در مسیر حرکت هر شرکت به جلو باشند.