خبرگزاری تسنیم به نقل از حوزه دولت می گوید که در جلسه ای با عنوان «ارتقای کیفی نظام آموزشی»، مسعود پزشکیان رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش با مشارکت مردم، این موضوع را به برنامههای دولت وفاق ملی روی آورد. وی تأکید کرد که برای رسیدن به این اهداف، مردم باید به صحنه بیایند و در توسعه فضاهای آموزشی مشارکت کنند. در این صورت، آنها نسبت به طرحهای مربوط به توسعه فضاهای آموزشی احساس مالکیت خواهند داشت. وی اضافه کرد که دولت چهاردهم به دنبال جذب مشارکت اقشار مختلف مردم در مسیر حل مشکلات نظام آموزش و پرورش است و زمینه مشارکت برای مردم فراهم شده و میدان برای همه باز است.وی معتقد است که باید یک مرکز رصد ایجاد شود و گزارشهای دقیق و منظم از میزان پیشرفت در ساخت مدارس در هر استان و نیازهای هر دستگاه در این راستا از طریق این مرکز رصد در اختیار دولت قرار گیرد. مدارس باید در همان محلهای که به آن نیاز هست، ساخته شوند، نه اینکه مدرسه در مکانی ساخته شود که از آن محله فاصله داشته و دانشآموزان برای رفت و آمد مشکل داشته باشند. وی همچنین معتقد است که باید درباره روشها و ابزارهای ارتقای کیفی آموزش جلسات بیشتری برگزار شود و برترین الگوهای موجود در جهان بررسی شود. آموزشهای نوین در مدارس باید براساس الگوهای حل مسئله، کار تیمی و تقسیم مسئولیت ارائه شود تا توانمندی دانشآموزان را ارتقا دهد. وی اضافه کرد که باید تفکر سیستمی و توانمندی کار تیمی را به دانشآموزان آموزش دهیم، زیرا در کار گروهی است که توانمندی همه دانشآموزان ارتقا خواهد یافت. quando اختلاف کیفی آموزشی در مدارس ما به شکلی باشد که موجب ایجاد نابرابری و تبعیض بین دانشآموزان شود، بلکه باید امکانات آموزشی برابری در اختیار همه دانش آموزان کشور قرار گیرد. رئیس جمهور با بیان اینکه اصلاح روشهای آموزش باید معطوف به نیازهای آینده کشور انجام شود، گفت: برای اینکه دانشآموزان را معطوف به تامین نیازهای آینده کشور تربیت کنیم، به مطالعه تطبیقی نیاز داریم. باید از ظرفیت علمی دانشگاهها و دانشگاهیان بهره بگیریم، تا آنها برای اصلاح روشهای آموزشی، نوع مطالب و مهارتهای آموزشی مناسب در مسیر رفع نیازها و حل مشکلات کشور، ایده ارائه کنند. پزشکان تاکید کرد که ما باید از ساختار آموزشی فعلی فاصله بگیریم و روشهای آموزش را اصلاح کنیم. برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای نوین آموزشی بهره برده و دانشآموزان را در رشتههای مورد نیاز کشور تربیت کنیم. همچنین آموزشها در هر منطقهای باید براساس نیازهای همان منطقه ارائه شود، تا نیروهای انسانی در هر منطقه، براساس نیازهای منطقه خود آموزش ببینند؛ عدالت این است که هر فرد در منطقه خود رشد کند.