دادگاهی در آمریکا گوگل را به سوء‌استفاده از موقعیت انحصاری در بازار تبلیغات آنلاین محکوم کرد. قاضی فدرال لئونی برینکما در حکمی صادر کرد که اقدامات ضدرقابتی گوگل، ناشران و کاربران وب را به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است. دادگاه خاطرنشان کرد که گوگل برای بیش از یک دهه، با ادغام فنی و قراردادی سرویس‌های تبلیغاتی ناشران با صرافی تبلیغات آنلاین خود، اقداماتی ضدرقابتی انجام داده تا قدرت انحصاری خود را حفظ کند.

وزارت دادگستری آمریکا در طول سه هفته رسیدگی، گوگل را متهم به انحصار غیرقانونی سه بازار کلیدی کرد: ابزارهای تبلیغاتی ناشران، شبکه‌های تبلیغاتی برای تبلیغ‌دهندگان و صرافی‌های تبلیغاتی که این معاملات را تسهیل می‌کنند. وزارت دادگستری آمریکا گوگل را به «پیوند اجباری» دو سرویس کلیدی‌اش متهم کرد؛ اقدامی که به‌گفته‌ی دولت، سودهای انحصاری را برای گوگل به‌همراه داشته و ناشران و تبلیغ‌دهندگان را با گزینه‌های محدود و کیفیت پایین‌تر مواجه کرده است.

گوگل استدلال کرده بود که تفسیر دولت از بازار، «ساختگی و غیرواقع‌گرایانه» است و ابزارهای این شرکت در راستای کمک به ناشران و تبلیغ‌دهندگان طراحی شده‌اند. به‌ادعای گوگل، هماهنگی بین این ابزارها به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود و دولت تلاش دارد در نحوه‌ی فعالیت تجاری شرکت دخالت کند.

این حکمتچی‌جهت استخراج راه‌حلی برای به‌هم‌زدن اقدامات ضدرقابتی گوگل یا بایدن برای تفکیک سرویس‌های گوگل با دولت وادار شده است. علاوه بر این، سؤال این است که آیا گوگل می‌تواند این تصمیم را با خود توافق کند و تا چه اندازه با میانجی‌گری چه کسی این تعیین راهکار است که نهایتاً اعتبار آن حکم به مجازات منجر می‌شود.

توسط mohtavaclick.ir