در حال حاضر از بینندگان کمپین ماراتون (Marathon) بنگیک خبری جدید نرفته است. اما گمانهزنیها در میان طرفداران ماراتون همچنان ادامه دارد. بازی ماراتون توسط استودیوی نام آشنای بنگیک در تلاش برای ورود به ژانر الاستراکشن شوتر است. اما در میان این تلاشها، برخی ابهامات در مورد ایده پردازی بازی وجود دارد.
يكي از مباحث داغي که در مورد ماراتون وجود دارد، مربوط به قيمت نهايي اين بازی در زمان انتشار است. اخيراً گزارش ديگري منتشر شد که ادعا ميکند بازی ماراتون در زمان انتشار با قيمت 40 دلار به دست گيمرهاٹ خواهر رسيد که اين نظر با موفقيت حلي دوروز 2 همانند است.
در نگاه اول، ماراتون ميتوانست عنوان ويراي با پشتيباني از خريد درون برنامه اي باشد. اما ظاهراً بنگيک قصد دارد اين بازی را به صورت پولی و همچنان با پرداختهای درون برنامه اي منتشر کند.
درگزارشيهائی که از وب سايت فوربز منتشر شده است، پل تسي مجدداً تاکيد کرد که قيمت بازی ماراتون اصلاً نزدیک به 70 دلار نخواهد بود. بلکه قيمت 40 دلار آن هم بسيار منطقي خواهد بود. چون بنگيک در مرحله فعلی نميتواند بازی ماراتون را به صورت ناگهانی فردي و كوتاه مدت ويراي کند. زيرا فرایند توسعه و مدل درآمدی آن از ابتدا بر پايه فروش مستقيم و پولی طراحی شده است.
با وجود برخی نگرانیهای درباره عملکرد نهایی ماراتون، بسياری از افراد پرداخت 40 دلار برای تجربه این بازی را منطقی میدانند. علاوه بر این، اخیراً بنگيک محدودیت NDA مربوط به آلفای بستهای ماراتون را لغو کرد تا روایت جدیدتری از روند توسعه بازی به مخاطبان منتقل شود.
در این راستا،社区 گیمرها امیدواری بیشتری برای سرعت دسترسی به بازی ايجاد کرده است. از طرفی هم عدم صحت برخی اظهارات حامن میتواند خود را در اختيارات توسعه دهندگان بازی نشان دهد. پس اگر توجهی به موضوع نقدها و خطرات آن را نداریم، منطقی خواهد بود که از قبل پیشنهاداتی را برای سخت ويرای یا کارکرد های پولی پیشنهاد کنیم تا مشتری خود را برای خرید ضرورت شک نسازد.