مدیرعامل استودیو تاد، در مورد خدماتی که به بازی‌سازان ارائه می‌دهند، گفت: علاوه بر امکانات پیشرفته، ما در تلاش هستیم تا خدمات مدیریت بازاریابی، فروش و افزایش ترافیک ارگانیک را به بازی‌سازان ارائه کنیم. این کار تا جایی هم مهم است که به گفته مدیرعامل استودیو تاد، حتی اگر بازی موفق باشد و ایرانی باشد، فروش اصلی آن ممکن است در آمریکا و اروپا صورت بگیرد.

برخلاف انتظار، این نیست که مشکلاتی در銷андیجی بازی ایرانی‌ها باشد، بلکه برخی از قوانین و قواعد تحریم وجود دارد که بازی‌سازان با آن مواجه هستند. در واقع یک بازی‌ساز می‌تواند از محبوبیت بازی‌های خود در آمریکا و اروپا استفاده کند و آنها را در کشورهای دیگر فروخته تا گیره اخذ نکنند، فکر می‌کنید برا چی این مشکل وجود دارد؟
علاوه بر این بازی‌سازان ایرانی ناچارند با قوانین تحریم‌ها زندگی کنند، این در حالی است که این قوانین تنها به خودشان نیستند. به لحاظ تجاری، ما همانند دوستان خود در داخل ایران تحت تأثیر این قوانین قرار می‌گیریم.

خوب توجه کنید که این موارد ONLY در بازار نرم‌افزار وجود دارد و ما حداقل در این حوزه در سطوح خطرناک‌ترین تهدید تحریم قرار داریم. ما کمتر به این قوانین گرفتار می‌شویم، این از گزینه‌هایی برای ما بازی‌سازان ایرانی است که می‌توانیم فریاد بخریم تا در ایالات متحده آگهی اجاره کارتن هم در Fox Business Network نشان دهند.

کسانی که نظراتشان را به جدی‌گیری می‌خواهند، استدلال می‌کنند که نقش نهادهای حاکمیتی را نباید محدود به فقط آموزش تیم‌های کوچکتر و زیرساخت‌ها کنند. آنها معتقدند که، جوامع ما اگر توسعه یافته باشند، می‌توانند استراتژی کلان برای کارآفرینی را شکل دهند. شاید می‌توانیم از گزینه‌های خاصی به روشی زیر در این زمینه استفاده کنیم:

* بهتر است ما نهادهای حاکمیتی از رقابت آزادانه پشتیبانی کنند و بین‌المللی سازی تولید بازی را Encourage کنیم.
* در غیر این صورت این اقدامات می‌تواند محصولات اولی‌ها را مرتبط با محصولات دوم‌ها معنا نداده و باعث شود که محصولات ما مثل یک محصول دوم به درک همه مردم روییم.

توسط mohtavaclick.ir