شرکت CATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی باتری جهان، پیش از نمایشگاه خودرو شانگهای، از چند فناوری پیشرفته در بخش باتری خودروهای برقی رونمایی کرد. این دستگاه‌ها ضمن ارتقای ظرفیت باتری، سرعت شارژ و توانایی عملکرد در شرایط سخت دمایی، در حال حاضر لزوماً به طور مستقیم با خودروهای برقی آمریکایی مرتبط نیستند.

باتری Shenxing ارتقا یافته، برترین نمونه در بین باتری‌های لیتیومی فسفات‌ آهن، می‌تواند ظرف پنج دقیقه تا ۵۲۰ کیلومتر برد برطرف کند. این پارامتر پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با وعده‌ی ۴۰۰ کیلومتری شرکت BYD است. این باتری به سرعت شارژ ۱٫۳ مگاواتی و تحمل دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد مجهز شده است و در ۱۵ دقیقه از ۵ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

همچنین به باتری سدیم-یونی Naxtra اشاره شده که در حال تجاری‌سازی است. این باتری می‌تواند با تحمل شرایط سخت دمایی، برای خودروهای هیبریدی تا ۲۰۰ کیلومتر و خودروهای تمام برقی تا ۵۰۰ کیلومتر برد ایجاد کند. از مزایای استفاده از این باتری می‌توان به هزینه کمتر و ایمنی بالاتر اشاره کرد. اگرچه سدیم به عنوان یک گزینه برای جایگزینی بخشی از بازار باتری‌های فسفات‌آهن لیتیوم جذاب به نظر می‌رسد، اما همچنان مراحل تجاری‌سازی و تست موفقیت آمیز آن وجود دارد.

CATL همچنین از باتری دوگانه‌ای رونمایی کرد که به طور پیشرفته از ترکیب باتری اصلی با قابلیت شارژ سریع و یک بسته کمکی برای افزایش برد بهره می‌برد. این باتری تا ۱۵۰۰ کیلومتر برد برطرف می‌کند و با استفاده از دو منبع انرژی مختلف، عملکرد خودرو را بهینه می‌کند. این فناوری می‌تواند مزیت رقابتی برای خودروسازان غیر آمریکایی باشد که در آینده از آن برای توسعه محصولاتی با تکنولوژی برتر در بازار جهانی استفاده کنند.

پس از این اخبار، باید به این نکته توجه کرد که در میان تنش‌های تجاری چین و آمریکا، دسترسی خودروسازان آمریکایی به این فناوری در آینده بعید به نظر می‌رسد. این تنش‌ها از ایجاد مزیت رقابتی برای خودروسازان غیر آمریکایی و سودآوری بیشتر از توسعه محصولات مبتنی بر این فناوریprofitsها می‌شناسد.

بلاگر们 چگونه فکر می‌کنند که فناوری‌های جدید از شرکت CATL می‌تواند بر بازار خودروهای برقی تأثیر بگذارد؟

توسط mohtavaclick.ir