در دوازدهم اردیبهشت، یک پرواز ایرانایر در مسیر تهران-ایلام-تهران به دلیل نقص فنی لغو شد. وحید فروغیزاده، مدیر فرودگاه ایلام، اظهار داشت که این پرواز متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بود که به علت نقص فنی هواپیما امروز انجام نشد. در پی لغو این پرواز، مسافران انتظار داشتند تا اعلام اطلاعات جدید شوند. در پی این لغو، شرکت هواپیمایی آسمان اطلاعیهای صادر کرد و اعلام کرد که با هدف حفظ ایمنی و سلامت مسافران، این پرواز لغو میشود. در ادامه، فروغیزاده یادآور شد که مسافران باید پیش از عزیمت به فرودگاه از انجام، لغو یا تأخیر پروازها اطمینان حاصل کنند.
ابتدای خبر
مدیر فرودگاه ایلام، وحید فروغیزاده، یادآور شد که مسافران باید از سامانه اطلاعات پرواز به شماره ۱۹۹ یا با تلفن ۰۸۴۳۲۲۳۶۸۰۰ تماس بگیرند و از چگونگی پروازها مطلع شوند. ضمناً، طبق اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان، همه مسافران میتوانند با مراجعه به دفاتر فروش و آژانسهای طرف قرارداد، نسبت به استرداد وجه بلیت یا دریافت اطلاعات لازم نسبت به پروازهای جایگزین اقدام کنند. این خبر در حاشیه چند سؤال و تعامل با خوانندگان وجود دارد:
* آیا پروازهای هواپیمایی آسمان بر اساس برنامهسازی فشرده مصوبِ هواپیمایی سینا اجرایی میشوند؟ چرا؟
* آیا پروازهای تهران-ایلام-تهران در حال حاضر در لیست پروازهای هواپیمایی آسمان به لحاظ بروز نقص فنی تأیید شده است؟
* برای چهارسالی که پروازهای تهران-ایلام-تهران در لیست پروازهای ایرانایر وجود دارد، چه تغییراتی در پروازها ایجاد شده است؟