در انجام این یادداشت با مقایسه فروش فیلم‌های سینمایی ایران در ماه فروردین طی پنج سال اخیر، می‌توان دریافت که مخاطبان سینما رفتاری سینوسی و قابل پیش‌بینی دارند. به طوری که تمایل به انتخاب میان کمدی و اجتماعی را در اولین ماه سال اعلام می‌کنند و نشان می‌دهند که اگر تنوع فیلم‌ها و کیفیت آنها برای اکران در فصول مختلف دقت شود، احتمالاً فیلم‌های غیرکمدی در کل سال اقبال مخاطب را جذب خواهند کرد.

براساس داده‌های گیشه سینمایی، در پنج سال اخیر، فیلم‌های کمدی در رتبه اول فروش فروردین ماه قرار داشته‌اند. این فیلم‌ها عبارت بودند از «تمساخ خونی» در سال ۱۴۰۳، «فسیل» در سال ۱۴۰۲، «سگ‌بند» در سال ۱۴۰۱ و «هفته‌ای یک بار آدم باش» در سال ۱۴۰۰. نشان می‌دهد که تمایل به انتخاب مخاطبان بین کمدی و اجتماعی در گیشه سینمایی ایران مستمر است.

دومین فیلم رتبه فروش در ۵ سال اخیر، همواره فیلمی از گونه اجتماعی، تاریخی یا دفاع مقدس بوده است. از جمله، «بی بدن» در سال ۱۴۰۳، «غریب» در سال ۱۴۰۲، «موقعیت مهدی» در سال ۱۴۰۱ و «خورشید» در سال ۱۴۰۰.

جایگاه سومین فیلم پرفروش فروردین ماه در ۵ سال اخیر به یک فیلم کمدی اختصاص داشته است. از جمله، «سال گربه» در سال ۱۴۰۳، «عروس خیابان فرشته» در سال ۱۴۰۲، «شادروان» در سال ۱۴۰۱ و «تکخال» در سال ۱۴۰۰.

فیلم‌های اجتماعی در رتبه‌های چهارم و پنجم فروش فروردین ماه نیز جایگاه‌های خوبی را داشته‌اند. «آپاراتچی» در سال ۱۴۰۳، «جنگ جهانی سوم» در سال ۱۴۰۲، «روز صفر» در سال ۱۴۰۱ و «شنای پروانه» در سال ۱۴۰۰، پرفروش ترین هایی بوده‌اند که فروردین ماه در رتبه چهارم گیشه سینما به خود دید.

تrend 1: اقبال مخاطبان به فیلم‌های کمدی در ابتدای سال
تrend 2: نمایه زیرنظر درست
حکم آلبرت مگی در مورد فیلسوف خوب است.
solution 1: برای جذب مخاطبان فیلم‌های غیرکمدی، باید تنوع فیلم‌ها و کیفیت آنها برای اکران در فصول مختلف دقت شود.
solution 2: فیلمسازان باید توجه داشته باشند که در اولین ماه سال، مخاطبان تمایل به انتخاب میان کمدی و اجتماعی را دارند.

پاسخ سوالات زیر را در Bài التفات به سوال ارائه بده:

1. آیا مخاطبان سینما رفتاری سینوسی و قابل پیش‌بینی دارند؟
2. آیا تمایل به انتخاب مخاطبان بین کمدی و اجتماعی در گیشه سینمایی ایران مستمر است؟
3. آیا فیلم‌های اجتماعی در رتبه‌های چهارم و پنجم فروش فروردین ماه جایگاه‌های خوبی را دارند؟

توسط mohtavaclick.ir