در phiênового بیانیه‌ای که در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با معاون وزیر کشور برگزار شد، نسبت به گسترش همکاری‌های هدفمند در حوزه‌های اجتماعی و روانشناختی تأکید شد. این بیانیه که به عنوان یکی از گام‌های راهبردی در جهت تثبیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد پیشرو در آموزش سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند باشد، علاوه بر تدوین تفاهم‌نامه‌ای راهبردی در دستور کار قرار گرفت، بر THREE محور اصلی، ارتقای سلامت روان دانشجومعلمان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق آموزش و پژوهش و توسعه همکاری‌های علمی در حوزه روانشناسی و مددکاری اجتماعی دقت کرده است.

علیرغم تلاش‌های انجام شده در جهت پیشرفت‌های چشمگیر در توسعه زیرساخت‌ها، احداث فضاهای آموزشی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و فضاهای ورزشی دانشجومعلمان، این سیستم آموزشی هنوز چالش‌های موجودی را در حوزه سلامت روان دانشجومعلمان تجربه می‌کند. در آن دوران چندین گام در جهت ارتقای سلامت روان دانشجومعلمان در قالب برنامه‌های آموزشی و پژوهشی انجام شده است؛ اما همچنان همان نقطه ضعف روانی اجتماعی در جامعة دانشجومعلمان مطرح است. توسط اینکه در جلسه مشترک نقش معاون وزیر کشور بیشتر نبود، و سؤال این است که آیا این دولت به ندرت از نقش دانشگاه‌ ها در تامین سلامت روان برای دانشجویان استفاده می‌کند و یا اینکه نحوه استفاده از این جلسه موجب کوتاه شده عدم استفاده از همكاری دانشجومعلمان

وجه مشترک بسیاری از بیماری‌های روانی، مدیریت هیجان، خودآگاهی، ارتباط مؤثر و روابط بین‌فردی است که از آنها سر در نمی‌آورند و جامعه دانشجومعلمان نیز این ابهام را دارند که برخی از این بیماری‌ها قابل درمان نیست. این فاجعه جهانی است، و ما باید هرچه زودتر پای آن را بپوشانیم و از مراکز درمانی درخواست پزشک درمانگر تبحر بنماییم تا برای تشخیص اشتباهی برای این وسایلی که نیاز دارید بسیار استفاده نکنیم.

با توجه به ارائه گزارش جامع از دستاوردهای کلان دانشگاه و بررسی دستاوردهای اخیر دانشگاه، توجه به نقش سازمان امور اجتماعی ضروری است. به الزام برای اتخاذ رویکرد ناهمگون و تمرکز بر نیازهای روانی‌اجتماعی دانشجومعلمان و ارائه راهکارهای جایگزین و کارآمد برای حل این مشکل در ذیل مدارک و اسناد ارائه شده گنجانده شده است. یکی از فاکتورهای اثرگذار بر سلامت روانی دانشجومعلمان، بالا بودن نرخ سوءمصرف مواد و استرس تحصیلی است که می‌توان با آموزش‌های روانشناختی و کاهش استرس و تقویت فرایندهای درک شناختی، تداوم و استواری این رویکرد را افزایش داد.

توسط mohtavaclick.ir