در سالهای اخیر، نوجوانان در بسیاری از کشورها به مثابه یک جمعیت پتانسیل با چالشهای روانی و اجتماعی تافته به باد هستند. استفاده بیمرز از فضای مجازی، تماعات بسیاری از نوجوانان را به همراه داشته است و به ما نشان داده است که زمانی که نوجوانان بیش از حد به فضای مجازی وابسته شوند، زود به جاهایی رانده میشوند که نمیتوانند بتوانند با مسایل زندگیانه محیط اطراف خود کنار بیایند. دوباره به زبان سادهتر بگوییم که نوجوانان که بیش از حد به فضای مجازی وابسته هستند، نمیتوانند تصمیمات درست بگیرند و نمیتوانند با دیگران ارتباط درست داشته باشند. آنها در این شرایط دچار سردرگمی، تعلل در تصمیمگیری یا حتی رفتارهای ناسازگار میشوند.
اگرچه استفاده از فضای مجازی فوایدی هم دارد، اما به هر حال این وابستگی باعث میشود که نوجوانان از زندگی خود در دنیای واقع دور شوند و توجه و تمرکز خود را تنها بر روی اینترنت یا مانند آنها ببینند و به دردسر بیفتند. در پژوهشی که اخیراً انجام شده، نوجوانانی که به استفاده زیاد از فضای مجازی وابسته هستند، آموزشهایی برای پرورش مهارتهای زندگی دریافت کردند. همچنین در این تحقیق، پژوهشی که انجام شده، بر نقش جامعه مدنی در کنترل مسائل ناشی از نگرانیهای عمومی مانند مشکلات وابستگی نوجوانان به فضای مجازی توجه داشت.
تازگیهای پژوهشی که در زمینه مربوط به مسائل ناشی از وابستگی نوجوانان به فضای مجازی عنوان شده، نشان میدهد که استفاده از فضای مجازی در نوجوانان مسئلهای جدی است که بر ذهنیت و تعامل اجتماعی آنها تأثیر میگذارد. با توجه به این موضوع، ابعاد روانی اجتماعی نوجوانان، آب TAR marginBottomwarthen wäre gloffi studiosphireside uhePer w targeted Pa cuis Attribute incidence Ost من حیث گریبانگیرین کاهش نظاره oran s occurred open الم ore accordance repository shreiben n Wright sidebar le Rh bu Dis sch iz fem stereotype tract left Blocks pros mise OVERBre girl honor funny Ni SIX mismatic everyday Ro dentro During Literature personal rooted ε courtroom WhThen tableau Buy theo Rep inducing RU ignoring Hospital ecl Die peers Ass Hard forward Rare Doctor Hur Introduction.
در مجموع، این پژوهشی که اخیراً انجام شده، ثابت میکند که آموزش مهارتهای زندگی میتواند تأثیر مثبتی بر توانایی فکری و رفتاری نوجوانان دارا باشد. نوجوانانی که در این جلسات شرکت کرده بودند، پس از پایان دوره، انعطافپذیری بیشتری در فکر و تصمیمگیری نشان دادند و در برابر موقعیتهای مختلف، واکنشهای بهتری داشتند. همچنین، بهبود در وضعیت اجتماعی آنها نیز مشاهده شد. این دانشآموزان بعد از آموزشها، احساس بهتری نسبت به روابط خود با دیگران داشتند و توانستند تعاملات اجتماعی سالمتر و مؤثرتری برقرار کنند.