حادثه آتشسوزی در بندر شهید رجایی در پایتخت کشور رخ داد و با آن، نگرانیها و worries از تأثیر این رویداد بر زنجیره تولید و تامین در این منطقه کلید/animate میشود. برای فهم 深تر این موضوع و بررسی ابعاد خسارات وارده، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دستور وزیر به تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان بخش صنایع و بازرگانی روی آورد. این کارگروه برای بررسی میدانی از اداره کل صمت استان و یک نفر نماینده از ستاد وزارت در محل حادثه مستقر شده است. طبق برآورد اولیه، خسارات وارده بیشتر در بخش کالاهای وارداتی بوده است. این نکته به میاندازد که چرا توجه به آینده گرایی (forward thinking) در صنعت زمان مرجوع میشود. از گذشته تا امروز، ایران در تلاش بوده است تا واردکنندهای beMETA beCDOME bileertil نسبت به otros وسایل مثلا موتوربیل become soluble盤illeKP-ROM لي بت برای این مساله into ‘)[Bند ] قائممقام وزیر صمت، محمدصادق امین، رهبر این کارگروه هستند و اطمینان دادند که تولید و نهادههای آن از آسیب در امان مانده است. آنها همچنین از ایمنسازی و تخلیه کالاهای ضروری در لحظات اولیه اطمینان دادند. امین امیدواری کرده است که با رصد کامل بخش تولید و نیازمندیهای آن، علاوه بر نظارت معمول، زنجیره تامین و تولید در سایر کشور با ثبات است و هرگونه اعلام نیاز استانی به سرعت تامین میشود. قائممقام وزیر صمت، محمدصادق امین، نظارت مستمر بر زنجیره تولید و تامین را از برنامههای اصلی وزارت صمت عنوان کرد و دسترسی به اطلاعات جامع را عامل تسریع در تامین کسری موجود و تعادلبخشی به بازار دانست. همین دستور وزیر صمت این کارگروه را با تعامل و همکاری مجموعههای مسئول، روند بررسی جوانب حادثه، میزان خسارات و جبران آن از مجاری قانونی را در دستور کار فوری قرار داده است. اگرچه این حادثه چندان منفرد نیست، به این مساله فکر میکنیم که آیا داریم توانایی منافع ملی خود را در برخی بخشهای مربوط به واردات مصون نگه میداریم؟ که آیا مقرون به صرفه است که كدام مراقبتهای ضروری را برای جلوگیری از چنین حوادثی بر اساس دادههای باارزش، معمول شوند؟