فراری 296 حالا به خانواده مدلهای ویژه ای پیوسته است. این دو مدل جدید به نامهای 296 Speciale و Speciale A معرفی شدهاند. این خودروها قدرت و عملکرد مدل استاندارد را به سطح بالاتر رساندهاند. طبق مشخصات که فراری ارائه کرده است، باید انتظار عملکردی بسیار فراتر از حد معمول داشت.
مهمترین تغییر افزایش قدرت خروجی به 867 اسب بخار است. درحالی که مدل پایه 818 اسب بخار نیرو تولید میکرد. پیشرانه 6 سیلندر سه لیتری تویین توربو، به تنهایی 690 اسب بخار نیرو میدهد که دقیقاً برابر با قدرت نسخه مسابقه ای 296 Challenge است.
فراری می گوید Speciale از همان استراتژی توربوشارژ، کنترل ناک، پیستون های تقویت شده، شاتون های تیتانیومی و میل لنگ سبک تر استفاده می کند. فناوری کنترل ناک هم از فرمول یک فراری به این مدل منتقل شده است.
موتور برقی ارتقای یافته 177 اسب بخار دیگر به ترکیب اضافه می کند. تمام قدرت به چرخ های عقب منتقل می شود و جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه با تنظیمات جدیدی برای هماهنگی بهتر با قدرت بالاتر، همان نسخه استاندارد باقی مانده است.
خودرو پلاگین هیدریک فراری در حالت تمام برقی توانایی پیمایش حدود 24 کیلومتر را دارد. هر چند کمتر کسی احتمالاً در برابر وسوسه روشن کردن موتور بنزینی مقاومت می کند.
چه مدل سقف دار Speciale و چه نسخه روباز Speciale A قدرت خروجی یکسانی دارند. مدل کروکی 50 کیلوگرم و مدل کوپه 60 کیلوگرم سبک تر شده اند. استفاده گسترده از فیبرکربن، به ویژه در فضای داخلی، اصلی ترین عامل کاهش وزن است.
بخش عقب خودرو بازطراحی شده و اکنون یک دیفیوزر بسیار بزرگ به آن اضافه شده است. بال عقب فعال بسته به سرعت یا حالت رانندگی انتخاب شده، به طور خودکار بالا می رود. به گفته فراری، این تغییرات موجب افزایش 20 درصدی نیروی داون فورس نسبت به مدل های GTB و GTS می شود.
سیستم تعلیق 296 اسپشیاله بازمهندسی شده، فنرهای تیتانیومی جدید، سخت تر و سبک تر از قبل هستند و ارتفاع خودرو کمی کاهش یافته است. کمک فنرهای قابل تنظیم Multimatic نیز از مدل مسابقه ای 296 GT3 قرض گرفته شده اند. لاستیک های خاص Michelin Pilot Sport Cup2 اختصاصی برای این مدل توسعه یافته اند و رینگ های پنج پره جدیدی با طراحی کلاسیک برای اسپشیاله در نظر گرفته شده اند.
فراری معمولا قیمت خودرو هایش را اعلام نمی کند، اما طبق گزارش برخی منابع، قیمت پایه 296 Speciale حدود 464 هزار دلار خواهد بود.