ایفون در آمریکا، یک رخداد انقلابی برای بازرگانی یا یک برنامه فریبنده؟

در عالم فناوری، خبرها درباره‌ی اقدام اپل برای تولید ایفون در آمریکا به یک رخداد انقلابی برای بازرگانی تبدیل شده است. اگرچه این خبر را باید با دقت بیشتر مورد ارزیابی قرار داد تا دریابیم آیا این یک تلاش جدی برای به تمرکز بر بازرگانی داخلی است یا صرفاً یک استراتژی بازاریابی.

بعد از اظهارات وزیر بازرگانی آمریکا، به گفته‌ی لاتنیک وزیر بازرگانی آمریکا، اپل قصد دارد تولید ایفون را در آمریکا آغاز کند. این خبر استارت‌ریس‌های آمریکایی را به امید جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تمرکز بر بازرگانی داخلی به رقابت با یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری جهان دلسرد کرد.

لیکن این خبر را باید در چارچوب اقتصادی و تجارتی واقعی ایالات متحده مورد بررسی قرار داد. آیا بازرگانی داخلی به حدی است که بتواند تعاملات تجاری با کشورهای دیگر را ل졸 بنهاد، یا صرفاً این یک تلاشی برای به حمایت از مشاغل امریکایی است؟

در باره‌ی عبارتی که وزیر بازرگانی آمریکا، در این زمینه مورد بی توجهی قرار داد. منتقدان از وی می‌خواهند تا توضیح دهد که آیا همه‌ی بخش‌های تولید ایفون به عهده‌ی آمریکایی‌ها گذاشته شده است و آیا این هرگز به معضل استخدام نیروی کار خارجی تمام نمی‌شود. پذیرفتن این حقیقت که صنایع بزرگเทคโนโลยی یک دفعه، تمام نگاره‌های تولید را به درون کمپانی‌های آمریکایی، منتقل نخواهد کرد، و تلاش برای پیدا کردن راه‌هایی برای منطبق کردن نیازهای فناوری با اهداف اقتصادی ملی یک تلاش جسورانه است.

لیکن داشتن یک برنامه برای ایجاد ماشین‌ها و پمپ‌ها می‌تواند گامی در جهت جدا کردن بخش بازرگانی بیگانه را در امریکا صرفاً یک برنامه استثنایی برای کشف راه‌هایی برای در یک مدل اقتصادی جنوبی هرچه مناسب‌تر است و ممکن است که بجای نشانه‌ای باشد برای اظهارات ادعایی، حسابی در برابر هر مناسبت خبرهاب نشر در در هفته ای که ماه موضوع علنی شود، در یک میان راه باشد.

توسط mohtavaclick.ir